تشکیل صف‌های طولانی مقابل عابربانک‌ها با واریز یارانه اسفند

موج افزایش تراکنش‌های بانکی؛

با واریز یارانه های نقدی اسفندماه، میزان مراجعه مردم به دستگاه های خودپرداز افزایش یافت و باعث ایجاد صف‌های طولانی در مقابل برخی عابربانک‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، با باقی‌ماندن تنها چند روز از سال 91 و قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، ترافیک کاری بانکها به اوج خود رسید و بیشترین بار ترافیکی بر دستگاه های خودپرداز وارد شده و میزان تراکنشهای بانکی به اوج خود رسیده است.

این در حالی است که از صبح امروز با قابل برداشت شدن کمک های جبرانی (یارانه های نقدی) اسفندماه میزان مراجعه به عابر بانکها افزایش یافته و صفهای طولانی در مقابل عابر بانکها تشکیل شده است، علاوه بر یارانه های نقدی حقوق و عیدی برخی از افراد و کارکنان بخش خصوصی نیز واریز شده است.

با این وجود، گزارش های میدانی خبرنگار مهر از سطح شهر حاکی است که خودپردازها مشکل چندانی در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان ندارند و ارائه سرویس بانکها به مردم نسبت به سالهای گذشته بهبود یافته است و مشکلاتی که مردم در روزهای پایانی سال برای دریافت ها و پرداخت ها از طریق سرویس هایی مانند دستگاه های خودپرداز مواجه بودند، کاهش یافته است. 

در عین حال، اکثر بانکها برای ارائه خدمات به مردم از طریق عابر بانکها حتی در روزهای تعطیل کشیک در نظر گرفته اند  و در این روزها تیمهای شبانه روزی را برای خدمات رسانی به مردم و مشتریان تشکیل داده اند و از آمادگی کامل برخوردارند.

در سالهای گذشته معمولا از نیمه اسفندماه به بعد با توجه به پرداخت حقوق، عیدی و یارانه، مشکلاتی برای مراجعه کنندگان به دستگاه های خودپرداز ایجاد می‌شد که امسال این مسائل کمتر شده است.

با توجه به رکوردزنی تراکنش‌های بانکی در تاریخ ششم اسفند جاری ( واریز عیدانه 85 و 100 هزار تومانی دولت و مجلس به مردم)، پیش بینی می‌شد که با واریز یارانه نقدی اسفندماه بار ترافیکی افزایش یافته و تراکنش‌های بانکی رکورد جدیدی را به ثبت برساند. 

در تاریخ ششم اسفندماه جاری بیش از  34 میلیون و 200 هزار تراکنش در شبکه شتاب و 28 میلیون و 900 هزار تراکنش در شبکه شاپرک در این روز به ثبت رسیده بود که در مجموع 63 میلیون تراکنش را رقم زد که رکورد قابل توجه ای بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9