وجوه واریزی شرکت‌های بیمه،به عنوان هزینه مالیاتی تلقی می‌شود

بر اساس لایحه بودجه 1392کل کشور وجوه واریزی شرکت‌های بیمه و وجوه واریزی موضوع بند«ب» ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان هزینه‌ قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در لایحه بودجه سال 1392 کل کشور بخشی به موضوعات مرتبط با بیمه اختصاص دارد که این بخش تفاوت‌هایی با لوایح سال گذشته دارد.

بر اساس ماده 58 این لایحه به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود، هر دو ماه به ترتیب مبلغ 500 ریال و 250 ریال از هر واحد مسکونی روستایی و مبلغ یک هزار ریال و 500 ریال از هر واحد مسکونی شهری اخذ و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و جبران هزینه‌های ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکان گاز و برق از طریق شرکت‌های بیمه یا برگزاری مناقصه اقدام کنند.

همچنین در سال آینده شرکت‌های بیمه موظفند بدون دریافت وجه اضافی از بیمه‌گذار هشت درصد از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را به صورت هفتگی و 20 درصد از سود عملیاتی موضوع ماده 27 قانون شخص ثالث را مطابق جدولی که به تأیید بیمه‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌رسد، به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره 5 این قانون واریز کنند.

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند و همچنین وجوه واریزی موضوع بند«ب» ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه توسط شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان هزینه‌ قابل قبولی مالیاتی تلقی می‌شود و عدم اجرای این حکم تصرف غیرمجاز در وجوه و اموال عمومی محسوب می‌شود.

طبق تبصره ماده 60، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به اعضای مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موضوع بند 7 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری مصوب 30 خرداد 1350 افزوده می‌شود.

بر اساس ماده 7 قانون تأسیس بیمه مرکزی، مجمع عمومی بیمه مرکزی مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارایی ، وزیر کار و امور اجتماعی،‌ هیأت عامل و بازرسان بدون داشتن حق رای در جلسه شرکت خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2