احتمال تثبیت قیمت طلا بالای ۱۶۰۰ دلار

کاهش رقم پیش‌بینی قیمت طلا در سال جاری

قیمت طلا در سه روز اخیر حدود 7 دلار در هر اونس نوسان کرده است.یمت طلا اکنون بار دیگر بالای 1600 دلار در هر اونس است و برخی تحلیلگران معتقدند سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی بزرگ و رشد تقاضا برای طلا در آسیا سبب خواهد شد امسال نیز مانند دوازده سال اخیر قیمت فلز زرد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روز گذشته قیمت جهانی هر اونس طلا بار دیگر از 1600 دلار پایین تر آمد و با رسیدن به 1591 دلار در بعداز ظهر دیروز روز به پایین ترین سطح در سیزده روز گذشته رسید. پس از انتشار اخبار نگران کننده از اقتصاد منطقه یورو و افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در باره آینده وضعیت مالی و اقتصادی این منطقه، قیمت فلز زرد بار دیگر افزایش یافته است. اما کامرتس بانک آلمان در گزارش جدید خود، پیش‌بینی قیمت طلا در سال جاری میلادی را تغییر داده است.
 

قیمت طلا در سه روز اخیر حدود 7 دلار در هر اونس نوسان کرده است. پس از انتشار اخبار نگران کننده از اقتصاد منطقه یورو و افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در باره آینده وضعیت مالی و اقتصادی این منطقه، قیمت فلز زرد بار دیگر افزایش یافته است. اما کامرتس بانک آلمان در گزارش جدید خود، پیش‌بینی قیمت طلا در سال جاری میلادی را تغییر داده است.

این بانک بزرگ در گزارش خود رقم قیمت طلا در سال جاری را با 10 درصد کاهش به 1800 دلار رسانده است. بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا و فروش طلا از سوی صندوق‌های ETF دو عامل این کاهش پیش‌بینی هستند. کامرتس بانک در گزارش قبلی خود پیش‌بینی کرده بود در سال جاری قیمت طلا به 2000 دلار خواهد رسید.

به باور تحلیلگران این نهاد، اکنون با توجه به تحولات جدید اقتصاد جهان، رسیدن قیمت طلا به این رقم در سال 2014 تحقق خواهد یافت.

روند کاهش قیمت طلا از حدود دو ماه پیش آغاز شد یعنی زمانی که دو صندوق بزرگ سرمایه‌گذاری دارایی‌ طلای خود را شدت کاهش دادند. رشد ارزش دلار طی هفته‌های اخیر و انتشار اخبار مثبت از اقتصاد آمریکا نیز در این زمینه موثر بوده است. البته گزارش شورای جهانی طلا حاکی است بانک‌های مرکزی همچنان به خرید طلا ادامه خواهند داد تا به سبد دارایی‌های خود تنوع بخشند و نیز سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی بزرگ در افزایش تقاضا برای طلا موثر است اما از آنجا که نرخ‌های تورم در چین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده تحت کنترل قرار خواهند داشت، نمی‌توان گفت انتظارات تورمی بر جذابیت طلا خواهد افزود.

پایین ترین سطح

روز گذشته قیمت جهانی هر اونس طلا بار دیگر از 1600 دلار پایین تر آمد و با رسیدن به 1591 دلار در بعداز ظهر دیروز روز به پایین ترین سطح در سیزده روز گذشته رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  58  =