مهم ترین عناوین خبرهای جهان

مهمترین عناوین خبری جهان از شب گذشته تاکنون به شرح زیر بوده است.

آمریکا- اروپا

– مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برای تعیین جانشین "هوگو چاوز" رئیس جمهور فقید این کشور به طور رسمی آغاز شده است ." نیکولاس مادرو" رئیس جمهور موقت که در نظر سنجی ها از رقیب خود جلوتراست، متعهد شده به برنامه‌های اصلاحات اجتماعی رئیس جمهوری فقید ادامه دهد.

-در پی محدودییت های بانکی اعمال شده بر بانک های قبرس بر اساس توافقات این کشور با اتحادیه اروپا ،روز سه‌شنبه صدها نفر از مخالفان در مقابل  پارلمان این کشوردر" نیکوزیا" تجمع کرده و پرچم‌های اتحادیه اروپا را به آتش کشیدند.

– وزیر دارایی قبرس استعفا کرد.

– نظر سنجی ها در فرانسه نشان می دهند که محبوبیت رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر این کشور به حداقل خود رسیده است.

آسیا و اقیانوسیه

– حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در مصاحبه ای با یک نشریه آلمانی گفت رهبر طالبان نیز می تواند در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نامزد شود.

– در ادامه تنش در شبه جزیره کره، کره شمالی گذرگاه مشترک مرزی منطقه صنعتی"کیسونگ" را بست و از ورود کارگران کره جنوبی به این منطقه جلوگیری کرد.

خاورمیانه آفریقا

هواپیماهای جنگنده‎ رژیم اسرائیل به رغم قرارداد آتش‎بس که در ماه نوامبر سال گذشته منعقد شد، نوار محاصره شده غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داده‎اند.

– رئیس جمهور آفریقای جنوبی با شرکت در مراسم احترام به 13 سرباز کشته شده این کشور در درگیری های پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی ضمن تکریم از آنها گفت: این موضوع نشانگر تعهد آفریقای جنوبی به ارتقای صلح و امنیت در قاره آفریقا است.

– جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکا امروز برای برای بررسی اوضاع جمهوری مالی و اوضاع نبرد بین نیروهای دولتی و شورشیان این کشور برای دیداری دو روزه وارد پایتخت این کشور شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9