گذری در دنیای تلفن همراه ۴۰ ساله + تصاویر

تلفن همراه که روز گذشته به چهل سالگی رسید، طی چهار دهه اخیر شاهد تحولات مختلفی بوده و مدل های هوشمند و پیشرفته تری از آن طراحی شده اند که این وسیله کاربردی را تا حد یک رایانه جیبی پیشرفته ارتقاء داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مارتین کوپر» معاون اسبق شرکت موتورلا در سوم آوریل 1973 میلادی با برقراری نخستین تماس تلفنی با دستگاه DynaTAC، تحول عظیمی در دنیای ارتباطات ایجاد و تلفن از یک وسیله ثابت به یک دستگاه متحرک و قابل حمل تغییر شکل پیدا کرد.

تلفن همراه DynaTAC قابلیت برقراری 30 دقیقه مکالمه تلفنی را پس از 10 ساعت شارژ داشت.

این تلفن همراه و چند نمونه بعدی آن نسبتا بزرگ و سنگین بوده (با وزنی در حدود یک کیلوگرم) و از قیمت نسبتا بالایی برخوردار بودند که عموم مردم توانایی خرید این وسیله ارتباطی را نداشتند.

مدل Bell South IBM Simon که دو دهه بعد در سال 1993 میلادی ساخته شد، از کارایی‌های بیشتری از جمله دارا بودن تقویم، دفترچه تلفن، ماشین حساب و قابلیت نیمه لمسی برخوردار بود که با قیمت 900 دلار فروخته می‌شد.

مدل StarTAC‌ موتورلا در سال 1996 نیز نخستین نمونه تلفن همراه تاشو محسوب می‌شد که از اندازه و وزن کمتر در مقایسه با مدل های قبلی برخوردار بود.

به گزارش ایسنا دنیای تلفن همراه در سال 2007 میلادی با ورود تلفن همراه هوشمند آیفون (iPhone)‌ اپل شاهد روند پر شتاب تحول بود که این وسیله را از یک ابزار ارتباطی به یک دستگاه چند منظوره و رایانه جیبی مبدل کرد؛ طراحی سیستم عامل های ویژه تلفن همراه از جمله ویندوز فون، سیمبین، آی او اس و اندروید نیز قابلیت های این دستگاه های ارتباطی هوشمند را افزایش داد.

نسل جدید تلفن همراه که دستگاه های هوشمند و بسیار پیشرفته ای محسوب می شوند، امکان جستجو در اینترنت، عکسبرداری و فیلمبرداری با وضوح تصویر بسیار بالا، مطالعه کتاب های دیجیتال و روزنامه، اندازه گیری دما، ضربان قلب و حتی نظارت بر وضعیت سلامت افراد را با کمک حسگرهای مختلف فراهم می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  5  =