نمره ضعیف بانک‌ها در گزارش عملکرد اشتغال‌ سال۹۱

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جزئیات اولین گزارش سیمای بازار کار در سال 91 که به زودی در شورای عالی اشتغال ارائه خواهد شد، خبر داد و گفت: از عملکرد سیستم بانکی در تسهیلات دهی به طرحهای اشتغال زایی راضی نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی اکبر لبافی در گفتگو با مهر از ارائه گزارش عملکرد سال 91 بازار کار کشور تحت عنوان "سیمای بازار کار" در نشست شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: به زودی گزارش عملکرد اشتغال زایی سال 91 ارائه خواهد شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این گزارش به بررسی وضعیت عملکرد دستگاه ها و ارگان ها در سال گذشته برای اقدامات انجام شده جهت ایجاد فرصت های جدید شغلی پرداخته می شود.

لبافی خاطر نشان کرد: بررسی عملکرد زودبازده ها، بنگاه ها، کارآفرینی، مشاغال خانگی، خوداشتغالی و مشاغل خرد به همراه عملکرد سیستم بانکی کشور و میزان مشارکت شبکه بانکی در ایجاد فرصت های شغلی توسط شورای عالی اشتغال مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین وضعیت سامانه رصد که در آن اطلاعات عملکرد اشتغال زایی استان ها قرار دارد به صورت نمونه ای مورد بررسی قرار می گیرد.

وی از انجام اعتبارسنجی فرصت های شغلی ایجاد شده در استان ها خبر داد و گفت: تاکنون 70 درصد استان ها گزارش اعتبارسنجی را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت طرح در شورای عالی اشتغال ارائه کرده اند.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تا روز برگزاری اولین نشست سال جدید شورای عالی اشتغال، تمامی استان ها باید گزارش اعتبارسنجی خود را ارائه کنند. به صورت کلی وضعیت گزارش های اشتغال زایی موجود در سامانه رصد مورد اعتبارسنجی و بررسی قرار خواهد گرفت.

لبافی درباره وضعیت عملکرد سیستم بانکی و گزارشی که در این زمینه قرار است در شورای عالی اشتغال مطرح شود گفت: متاسفانه شبکه بانکی کشور آنگونه که باید در زمینه تسهیلات دهی به طرح های اشتغال زایی عمل نکرد و ما از عملکرد شبکه بانکی کشور راضی نیستیم.

به گفته وی، توقع این بود که در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بانک ها عملکرد بهتری برای ایجاد فرصت های جدید شغلی داشته باشند ولی چیزی که پیش بینی کرده بودیم و مسیر حرکتی را که ترسیم شده بود، دنبال نشد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بانک ها باید در سال گذشته به مشاغل خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی؛ همچنین طرح بنگاه های زودبازده تسهیلات بهتری پرداخت می کردند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نامه نگاری و مکاتبه برخی استانداران در زمینه همراهی ضعیف بانک ها در ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال زایی سخن گفت و اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از استان ها بانک ها نتوانستند آنچنان که باید همراهی مناسبی با طرح ها داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  27  =  36