تورم پایان سال گذشته ۳۰.۵ درصد شد

رئیس کل بانک مرکزی از ثبت نرخ 30.5 درصدی برای تورم پایان سال 1391 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اسماعیل جلیلی درباره جلسه امروز کمیسیون تلفیق با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی به تسنیم اظهار داشت: در این جلسه کلیات بودجه 92 تشریح شد و آثار مالی و پولی این لایحه نیز از سوی آقای بهمنی و حسینی و تشریح شد.
وی با اشاره به سوال نمایندگان از رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم، افزود: طبق اعلام آقای بهمنی- رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم پایان سال 1391 به 30.5 درصد رسیده است.

محمود بهمنی در اسفند ماه سال گذشته ضمن اعلام نرخ تورم بهمن ماه پیش بینی کرده بود که تا پایان سال (91 ) این رقم به 30.5 تا 30.6 درصد برسد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین ضمن تأکید بر اینکه ادامه جلسه امروز کمیسیون تلفیق در نوبت عصر برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان پرسش‌هایی درباره نرخ بیکاری، نرخ تورم، نرخ رشد اقتصادی و … مطرح کرده‌اند اما پاسخ روشنی دریافت نکرده‌اند.

جلیلی در ادامه با تأکید بر مهمترین محورهای جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق، گفت: کلیات لایحه بودجه سال 92، مصالح و منابع لایحه و همچنین پیش بینی درآمدهای سال جاری و البته گزارش عملکرد سال گذشته را آقای ممبینی-معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری- تشریح کرد.
وی اضافه کرد: در این جلسه آثار اقتصادی لایحه بودجه از جمله تجارت خارجی، درآمدهای گمرکی، مالیاتی و آثار تورمی را آقای حسینی وزیر اقتصاد تشریح کردند.

به گفته این عضو کمیسیون تلفیق، در جلسه صبح امروز آثار پولی بودجه سال جاری، درآمدهای ارزی و نرخ تسعیر و سایر موارد از سوی آقای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی تشریح شد؛ اما جمع بندی به جلسه بعد از ظهر موکول شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  40