مدیر واحد حریم شخصی گوگل استعفا کرد

مدیر واحد حریم شخصی گوگل پس از نزدیک به 10 سال خدمت در این شرکت از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش فارس به نقل از ولیو واک، خانم آلما ویتن از سال 2003 در شرکت گوگل مشغول به کار بوده و از سال 2010 مسئولیت واحد یاد شده را بر عهده گرفته است.

با استعفای وی از این سمت این سوال توسط تحلیل گران مطرح شده که آیا او توانسته قانون گذاری در مورد سیاست های حریم شخصی گوگل را ارتقا دهد یا خیر. برخی معتقدند ناکامی او در این زمینه یا برخی ناهماهنگی ها با وی عامل این استعفا بوده است.

به دنبال این استعفا سخنگوی شرکت گوگل در این مورد گفت: وی در دوره 10 ساله فعالیتش اقدامات بسیاری را به منظور ارتقای محصولات و حفاظت از کاربران این شرکت انجام داده است. این در حالی است که در سال های اخیر بارها حریم شخصی کاربران گوگل به علت سیاست های غلط این شرکت نقض شده است.

یکی از جنجالی ترین این موارد جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط اتومبیل های گوگل در شهرهای مختلف بوده که برای عکس برداری در حال حرکت بوده اند، این عکس ها برای تکمیل سرویس نمای خیابانی گوگل به کار می رفتند. اتومبیل های یاد شده به شبکه های بی سیم وای – فای محلی متصل شده و اطلاعات حساس و محرمانه کاربران را سرقت می کردند.

افشای این مساله در سال 2010 جنجال گسترده ای را بر علیه گوگل به راه انداخت و این شرکت مجبور شد با شکات خشمگین حقیقی و حقوقی در ده ها کشور اروپایی، آسیایی و آمریکا دست و پنجه نرم کند. گوگل بعدها مدعی شد این اتفاق تصادفی بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄  38  =