ورود ۳۶۰ هزار نفر به بازار کار از طریق کاریابی‌ها در سال ۹۱

رئیس کانون صنفی مشاوره شغلی و کاریابی از ورود بیش از 360 هزار نفر به بازار کار در سال 91 از طریق کاریابی ها خبر داد و گفت: پنجاه درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار در سال 92 حق الزحمه امسال کاریابی‌‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بابک هاشمی پور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به  افزایش کارمزد ثبت‌نام کارجویان از ابتدای 92 اظهار کرد: درسال جاری حق‌الزحمه مشاوره و ثبت‌نام حضوری جوینده کار برای کاریابی داخلی 50000 ریال وحق‌الزحمه مشاوره و ثبت‌نام حضوری جوینده کار برای کاریابی خارجی 100000 ریال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که کارجو از کار منصرف شود وجه پرداختی بابت ثبت نام و مشاور شغلی به وی مسترد نخواهد شد اظهار کرد: حق‌الزحمه بکارگماری کاریابی برابر پنجاه درصد حداقل دستمزد اعلام شده توسط شورای عالی کار در سال 1392 خواهد بود.

هاشمی پور خاطر نشان کرد: در صورتیکه دستمزد ثابت بکار گمارده بیشتر از حداقل دستمزد اعلام شده توسط شورای عالی کار باشد 20 درصد تفاوت حقوق کارجو با حداقل دستمزد اعلام شده در سال  1392 به حق‌الزحمه اضافه خواهد شد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور با تاکید بر اینکه ثبت نام کارجویان در دفاتر برای جستجوی کار در سال گذشته افت داشت افزود: یکی از دلایل اصلی آن را پایین بودن دستمزدها و بی‌میلی کارجویان برای اشتغال با حقوق پایین است.

هاشمی پور با اشاره به اینکه برخی از دفاتر کاریابی به دلیل وجود رکود شدید در فعالیت خود، امکان تامین هزینه اجاره دفاتر و پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارند، گفت: وعده دو ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واگذاری برخی تصدی ها به دفاتر مشاوره شغلی کشور نیز محقق نشده بود امید است در سال جاری با تشکیل کارگروه کاریابی در وزارت کار و واگذاری امور اجرایی به کاریابی‌ها مشکلاتشان برطرف شود.
وی در ارتباط با وضعیت جذب نیروی جدید توسط بنگاه ها در قالب استفاده از تخفیفات بیمه ای ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه، خاطر نشان کرد: به دلیل وجود موانع و مشکلاتی در استفاده کارفرمایان از این ماده قانونی، استقبالی برای جذب نیرو از دفاتر کاریابی در قالب این ظرفیت برنامه پنجم توسعه نیز صورت نگرفته است.

هاشمی پور ادامه داد: از دی ماه سال 90 که امکان اجرای ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه وجود دارد، تاکنون نتایج مناسبی از اجرای این ماده به دست نیامده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور مراجعه کارفرمایان برای جذب نیرو به کاریابی‌ها را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مراجعه کارفرمایان به دفاتر مشاوره شغلی برای جذب نیرو زیاد است اما کارجویان دیگر استقبال چندانی از ورود به بازار کار از این طریق ندارند.
وی با بیان اینکه کارفرمایان از دریافت مشاوره شغلی احساس رضایت دارند بیان کرد: پایین بودن دستمزدها و عدم تامین هزینه ها موجب بی رغبتی کارجویان از رفتن به محیط‌های کاری پیشنهادی می شود.

هاشمی پورافزود: وجود اختلاف حقوق و مزایای دریافتی در بخش‌های دولتی و خصوصی از دلایل مهم در بی میلی کارجویان برای حضور در مشاغل با درآمد پایین است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  10