اطلاعات خود را پس از مرگ هم مدیریت کنید!

به گزارش فارس، کاربران گوگل از این پس می توانند در مورد اینکه بر سر اطلاعات شخصیشان در این سایت پس از مرگشان چه بلایی بیاید، برنامه ریزی کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران از اینترنت برای ذخیره سازی انواع اطلاعات مربوط به خود و همین طور انجام امور مالی و بانکی و حرفه ای استفاده می کنند، امکان دسترسی به این اطلاعات از سوی خویشاوندان و اقوام درجه یک هر فرد پس از مرگ وی ضرورت دارد.

قابلیت یاد شده که Inactive Account Manager  نام دارد از این به بعد در صفحه تنظیمات حساب کاربری گوگل در دسترس است و کاربران از این طریق می توانند به گوگل اطلاع دهند بر سر داده های شخصیشان بعد از مرگ چه بیاید. هدف از خدمات یاد شده حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران اعلام شده است.

کاربران می توانند از این طریق برنامه ریزی کنند تا در صورت عدم استفاده از حساب کاربریشان به مدت سه، شش یا 12 ماه این اطلاعات از سرورهای جیمیل پاک شود.

همچنین کاربران می توانند از این طریق برای ارسال اطلاعاتشان به حساب های دیگری در گوگل بعد از 3، 6 یا 12 ماه برنامه ریزی کنند.

البته گوگل قبل از اقدام برای پاک کردن اطلاعات کاربران یا ارسال آنها به حساب های دیگر پیام هشداری را به ایمیل دوم کاربران که در جیمیل مشخص شده، ارسال می کند یا برای موبایل کاربر پیامک می فرستد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7