طلا ۱۴۳۸ دلار شد

قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه با کاهش 63 دلاری به 1438 دلار در هر اونس رسید که پایین ترین قیمت این فلز گرانبها طی 2 سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم قیمت جهانی طلا که هفته گذشته با کاهش 4.7 درصدی به 1501 دلار در هر اونس رسیده بود در آغاز معاملات هفته جاری به روند نزولی خود ادامه داد و وارد کانال 1400 دلاری شد.

قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه در بازار آسیا با 63 دلار کاهش نسبت به روز جمعه به 1438 دلار رسید که پایین ترین قیمت ثبت شده برای این فلز گرانبها از آوریل سال 2011 است. قیمت طلا تاکنون نسبت به رکورد 1923 دلاری خود در سپتامبر 2011 بیش از 20 درصد و از ابتدای سال 2013 تاکنون 14 درصد کاهش داشته است.

در حالی که قیمت طلا در روز جمعه به دلیل کاهش ضریب اطمینان مصرف کننده در آمریکا و طرح فروش ذخایر طلای قبرس رو به کاهش گذاشته بود افزایش احتمال توقف برنامه محرک اقتصادی از سوی فدرال رزرو آمریکا در پی انتشار اخبار امیدوارکننده از احیای اقتصاد این کشور باعث ادامه روند نزولی قیمت ها در روز دوشنبه شد.

یک کارشناس موسسه ای بی ان به بلومبرگ گفت: سقوط بازار طلا هنوز در مرحله اولیه قرار دارد. در حالی که چشم انداز رشد اقتصادی بهبود پیدا کرده است دارایی های دیگر به طور فزاینده ای جذاب می شوند.

یک کارشناس دیگر گفت: کاهش قیمت طلا تاحدودی ناشی از احتمال فروش طلا از سوی اعضای منطقه یورو برای تامین سرمایه مورد نیاز خود است و در این بین باید گفت کشورهایی هستند که ذخایر بیشتری از قبرس دارند و احتمال دارد این ذخایر را روانه بازار کنند.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا هم اکنون با هدف کمک به احیای اقتصاد این کشور و افزایش فرصت های شغلی هر ماه 85 میلیارد دلار از بدهی شرکت های آمریکایی را خریداری می کند. در پی بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا طرفداران توقف این طرح در میان سیاستگذاران فدرال رزرو افزایش یافته است.

افزایش 0.3 درصدی ارزش دلار در برابر 6 ارز بین المللی علت دیگر افت قیمت طلا در روز دوشنبه اعلام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1