سکه و طلا امروز هم ارزان می‌شود

به دنبال کاهش مجدد ارزش جهانی طلا، نرخ طلا و سکه در بازار داخلی طی روز جاری مجدداً مسیر نزولی را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، طی روزهای اخیر کاهش ارزش جهانی طلا و به دنبال آن کاهش ارزش داخلی طلا و سکه بعنوان یکی از مهمترین اخبار اقتصادی به شمار می آید که توجه فعالان این بخش و همچنین سرمایه گذاران طلا و سکه در داخل کشور به خود جلب کرده است.

قیمت جهانی طلا که هفته گذشته با کاهش 4.7 درصدی به 1501 دلار در هر اونس رسیده بود در آغاز معاملات هفته جاری به روند نزولی خود ادامه داد و وارد کانال 1400 دلاری شد.قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه در بازار آسیا با 63 دلار کاهش نسبت به روز جمعه به 1438 دلار رسید که پایین ترین قیمت ثبت شده برای این فلز گرانبها از آوریل سال 2011 است. قیمت طلا تاکنون نسبت به رکورد 1923 دلاری خود در سپتامبر 2011 بیش از 20 درصد و از ابتدای سال 2013 تاکنون 14 درصد کاهش داشته است.

همین نوسانات در بازار داخلی اثر گذاشت و موجب شد تا طلا در بازار تهران روز شنبه (24 فروردین)  گرمی 129 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ارزش یک میلیون و 353 تومان فروخته شود؛ همان روز محمد کشتی آرای ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت بازار طلا و سکه به خبرنگار تسنیم اعلام کرد که این کاهش قیمت قابل پیش بینی نیست ولی در روز شنبه و یکشنبه‌ سیر نزولی ادامه خواهد داشت.

اما در پی کاهش ارزش جهانی طلا طی روز جاری (دوشنبه 26 فروردین) پیش بینی می شود که نرخ طلا و سکه در بازار امروز تهران کاهش یابد؛ رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر هم با تأیید این مطلب می‌گوید: با ادامه روند کاهش قیمت جهانی طلا در روز جاری، قطعا بازار داخلی نیز از بازار جهانی تاثیر خواهد پذیرفت. وی ریشه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی را در افزایش ارزش دلار در بازارهای مالی و فروش بخشی از ذخایر طلا توسط یک بانک قبرسی می‌داند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1