تشکیل کارگروه ویژه توسعه صادرات در ستاد توسعه زیست فناوری

کارگروه ویژه توسعه صادرات جهت تحقق اهداف طرح استقلال ارزی درستاد توسعه زیست فناوری کشور تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، پیشنهاد ایجاد کارگروه توسعه صادرات محصولات زیست فناوری که توسط رییس مرکز پژوهش ، توسعه فناوری و صنایع نوین وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارائه شد از سوی اعضای ستاد توسعه زیست فناوری کشور مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد کارگروه مذکور ذیل کمیته فناوری ، تولید و تجارت این ستاد ایجاد شود.

رئیس مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین ونماینده وزارت صنعت،معدن وتجارت درستاد توسعه زیست فناوری در اولین جلسه ستاد مذکور در سال 92،  رویکرد اصلی وزارت متبوع خود را  در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، جهش در صادرات غیرنفتی و استقلال ارزی بخش صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد .

علی معصومی اضافه کرد : با توجه به فعالیتهای انجام شده و پتانسیلهای علمی و اجرایی کشور در حوزه صنایع پیشرفته، یکی از راهکارهای ممکن برای کاهش وابستگی به  درآمدهای نفتی، توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته، بدلیل ارزش افزوده بالای این صنایع است.
به گفته وی  این کارگروه می تواند در افزایش صادرات کالا و خدمات حوزه زیست فناوری مؤثر بوده و کشور را به هدف ترسیم شده در نقشه جامع علمی کشور مبنی بر کسب سهم 3 درصدی از بازار جهانی زیست فناوری نزدیک کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  82