قیمت نفت خام همچنان در حال کاهش است

جهان‌سهم_ در روزهای اخیر قیمت نفت آمریکا و نفت برنت کاهش یافته و قیمت نفت اوپک به زیر 100 دلار در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به پایین‌ترین میزان از چهار ماه اخیر کاهش یافته است و این درحالیستکه در گزارش امروز وزارت انرژی آمریکا اعلام شد ذخیره نفت خام این کشور در هفته گذشته کاهش یافته است.

در نظرسنجی خبرگزاری بلومبرگ پیش‌بینی شده بود امروز اعلام شود ذخیره نفت خام آمریکا با 1.2 میلیون بشکه افزایش به بالاترین میزان از 22 سال اخیر رسیده است. اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا ساعتی پیش اعلام کرد ذخیره نفت 1.23 میلیون بشکه کاهش یافته و به 387.6 میلیون بشکه رسیده است. روز گذشته موسسه نفت آمریکا اعلام کرده بود ذخیره نفت خام این کشور هفته پیش 6.7 درصد کاهش یافته است.

برخی تحلیلگران با اشاره به کندی رشد تقاضا برای نفت خام و عرضه کافی این ماده خام پیش‌بینی کرده‌اند در نیمه نخست امسال قیمت نفت برنت از حدود 98 دلار کنونی به 80 دلار کاهش خواهد یافت. امروز قیمت این نوع نفت و نفت آمریکا حدود 1.7 درصد کاهش یافته است. البته از دید تحلیلگران بانک سوسیته جنرال، قیمت نفت در آینده نزدیک به تدریج افزایش خواهد یافت بنابراین اکنون فرصت خرید پدید آمده است و خریداران و سرمایه‌گذاران باید از این فرصت استفاده کنند.

برخی علل افول قیمت نفت در روزهای اخیر عبارت هستند از: اعلام رشد کمتر از انتظار اقتصاد چین در سه ماهه نخست امسال، رشد تولید نفت خام در آمریکا، انتشار چند خبر منفی از اقتصاد آمریکا، ضعف بخش تولید خودرو در آلمان، افول مصرف بنزین در آمریکا و رشد ارزش دلار.

بانک بی‌ان‌پی پاریباس در گزارش جدید خود در واکنش به اخبار منفی منتشر شده در روزهای اخیر، رقم پیش‌بینی قیمت نفت را کاهش داده است. در گزارش این بانک، متوسط قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در سال جاری به ترتیب 95 و 108 دلار پیش‌بینی شده است. در گزارش قبلی این نهاد دو رقم به ترتیب 100 و 115 دلار ذکر شده بودند. البته این بانک اعلام کرده است در نیمه دوم امسال قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =