خوشحالی هندی‌ها از کاهش قیمت طلا

سقوط مبهوت کننده قیمت جهانی طلا با فصل برگزاری جشنهای عروسی در هند همزمان شده و قدرت خرید مردم این کشور برای طلا و جواهرات را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، علاوه بر فصل عروسی، ماه آینده جشنواره آکشایا تریتیا نیز است که طی آن هندوها به خرید طلا و فلزات ارزشمند دیگر می‌پردازند.

اما مصرف کنندگان هندی تنها کسانی نیستند که از سقوط قیمت طلا خوشحال هستند. کاهش 19 درصد قیمت طلا از ابتدای سال 2013 تاکنون، تا اندازه ای موجب آسودگی خاطر اقتصاددانان این کشور شده است زیرا هزینه بالای واردات طلا بار قابل توجهی بر اقتصاد هند تحمیل کرده است.

اقتصاددانان و آژانسهای اعتبارسنجی نگران کسری حساب جاری هند هستند که در سه ماهه چهارم سال 2012 به رکورد 32.6 میلیارد دلار یا 6.7 درصد تولید ناخالص داخلی رسید.

راگورام راجان، مشاور عالی اقتصادی دولت هند، در ماه مارس اظهار کرده بود که واردات طلا حدود سه درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.

مردم هند طلا را فقط برای مناسبت‌های جشنواره خریداری نمی‌کنند و از این فلز ارزشمند برای پس انداز و حفظ دارایی در برابر تورم بالای این کشور نیز استفاده می‌کنند.

دولت هند با اتخاذ تدابیری مانند سه برابر کردن تعرفه واردات طلا طی سال گذشته، تا اندازه موفق به کنترل تقاضای پایان ناپذیر مردم به این فلز شد. این سیاست به همراه قیمتهای بالای جهانی و ضعف اقتصاد داخلی، واردات طلای هند در سال گذشته را 11 درصد کاهش داده و به 860 تن رساند.

به گزارش بلومبرگ، با اینهمه هند بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا در جهان است و کاهش اخیر قیمت طلا، فرصت مناسبی برای رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور فراهم کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  63  =  66