شورای پول و اعتبار در انتظار بازگشت رئیس کل

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه نرخ تورم تنها عامل تعیین نرخ سود بانکی نیست،‌گفت: نخستین جلسه اصلی شورای پول و اعتبار در سالجاری بعد از بازگشت رئیس کل بانک مرکزی از اجلاس بهاره بانک جهانی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، کوروش پرویزیان در مورد اینکه آیا تغییر بسته سیاستی-نظارتی در جلسات اصلی شورای پول و اعتبار طی سال جاری مطرح شده است یا خیر؟ اظهار داشت: تا کنون جلسه شورای پول و اعتبار در سال 92 تشکیل نشده است؛ شورا تا 15 فروردین تعطیل بود و بعد از آنهم آقای رئیس کل برای شرکت در اجلاس بانک جهانی به واشنگتن سفر کردند. 

وی با بیان اینکه بعد از بازگشت رئیس کل بانک مرکزی از اجلاس بانک جهانی، جلسات اصلی شورای پول و اعتبار تشکیل خواهد شد،‌افزود: جلسات فرعی و کارشناسی شورای پول و اعتبار در سال جاری البته تشکیل شده است ولی جلسات اصلی باید با حضور رئیس شورا تشکیل شود. 

این عضو شورای پول و اعتبار در ارتباط با اینکه با توجه به افزایش نرخ تورم در پایان سال گذشته آیا شورا برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی در سال جاری ندارد؟ تصریح کرد: تغییر نرخ سود بانکی فقط منوط به تغییرات تورمی نیست بلکه نرخ سود به اوضاع اقتصادی کشور و متغییرهای متعددی از جمله نرخ ارز، وضعیت بودجه،‌ وضعیت تولید و … در تعیین نرخ سود دخیل هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2