اختصاص ارز تلفیقی برای روغن و گوشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی می گوید: از این پس واردات انواع روغن نباتی خام بر مبنای ارز تلفیقی شامل ارز مرجع و مبادله ای خواهد بود و به همین دلیل میانگین نرخ روغن اصلاح شده و افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسن رادمرد ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر این اساس میانگین قیمت روغن خام شامل سه قلم پالم، آفتاب و سویا 30 تا 35 درصد افزایش خواهد یافت و نرخ محصول نهایی نیز 40 درصد تغییر می کند.
 
وی همچنین گفت که مبنای واردات گوشت قرمز نیز ارز تلفیقی خواهد بود و به همین دلیل با اصلاح قیمت ها، تغییرات قیمتی ایجاد می شود.
 
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با ادغان به این موضوع که افزایش قیمت ها بر مردم فشار وارد می کند، گفت: این در حالی است که مشکلات تامین ارز و مسائل تولید نیز بر حوزه تامین کالا سایه انداخته است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که با مبادله ای شدن ارز، سود و رانت در حوزه کالا و بازار از بین می رود و قیمت ها واقعی می شود.
 
وی این توضیح را نیز داد که پیش از این برنج و گوشت بر مبنای ارز تلفیقی محاسبه شده است.
 
همچنین مدیر کل تامین و توزیع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که، افزایش قابل توجهی را در قیمت کالاها شاهد نیستیم و تفاوت ایجاد شده میان نرخ ارز مرجع و مبادله ای است، گفت: قیمت های جدید بر اساس ابلاغ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اطلاع رسانی می شود.
 
ˈعلی پورکاوهˈ با اشاره به این که، افزایش قیمت درباره روغن پس از ابلاغ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعمال می شود، افزود: فهرست قیمت ها با هماهنگی سازمان حمایت درج می شود و پس از آن افزایش قیمت ها اعمال خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  56