بانک‌پاسارگاد، تنها به سیاستگزاری‌ مالی نمی‌اندیشد

مدیر روابط عمومی بانک پاسارگاد اعلام کرد که این بانک در سال ششم فعالیت خود در میان 25 بانک پیشرو دنیا رتبه 9 را به خود اختصاص داد و به عبارت دیگر جزو 10 بانک پیشرو جهان قرار گرفت و دست یافتن به این جایگاه را حاصل لطف خدا و اعتماد مردم شریف ایران می داند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یک سالی هست که در گوشه وکنار شهر وگاه در کنار برخی از فضاهای سبز تهران به ویژه منطقه 5، کانکس‌هایی نارنجی رنگ مشاهده میشود که در آنها تعداد زیادی دوچرخه به چشم میخورد. چندی پیش بر روی چند کانکس طرحهای زیبایی از فضای سبز و پیامهای آموزنده و محرک درباره دوچرخهسواری درج شده بود که انصافا شکل و شمایل کانکسها را متفاوت کردهبود و جذابیت بصری آنها را بالا بردهبود.

البته نکته‌ای که بسیار قابل توجه بود این بود که روی کانکسها هیچ آرم یا نشانه‌ای از تبلیغ دیده نمی‌شد. به همین دلیل کنجکاو شدم و به سراغ یکی از کانکس‌ها در خیابان آیت ا… کاشانی رفته و متوجه شدم بانک‌پاسارگاد متولی این امر زیبا است. بعد از مشاهده اقدامات موفقیت‌آمیز بانک هزاره سوم مانند سرمایه‌گذاری روی فیلمی که اسکار گرفت یا تأسیس موزه هنرهای تجسمی خیلی هم غریب نیست که به تجهیز کانکس‌های دوچرخه سواری در منطقه 5 تهران بپردازد. اما عدم وجود نشانی از پاسارگاد در کانکس‌ها و عدم استفاده تبلیغاتی بانک‌پاسارگاد از این اقدام ما را بر آن داشت که گفت و گویی با مدیر روابط عمومی بانک ترتیب دهیم.

متن پیش‌رو حاصل گفت و گو با خسرو رفیعی درباره حرکت جدید و بی صدای بانک در خصوص تجهیز"کانکس‌های دوچرخه" است.

v   چه ارتباطی بین بانک‌پاسارگاد وکانکس‌های دوچرخه است ؟ آیا به تازگی بانک در خصوص تجهیزات ورزشی، سرمایه‌گذاری کرده‌است؟

حقیقت این است که در بانک‌پاسارگاد لزوما هر اقدامی بر اساس استنتاج و خروجی مالی شکل نمی‌گیردو بخشی از فعالیت‌ها ورویکردهای بانک بدون در نظر گرفتن بازگشت سرمایه و حتی به صورت آگاهانه با در برداشتن هزینه‌های تحمیلی به بانک انجام می‌شود. ما در خط‌مشی ترسیم شده از طرف جناب دکتر قاسمی مدیریت محترم عامل و مدیران ارشد بانک، از آغاز با مفهومی تحت عنوان مسوولیت های اجتماعی بانک پاسارگاد به عنوان یک بانک برتر، سر وکار داشته‌ایم. بسیاری از اقدامات انجام شده از سوی بانک در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی ما بوده نه در قالب سیاستگذاری‌های مالی. عقد پیوند سهام‌داری بانک‌پاسارگاد با مدال‌آواران و ورزشکاران، تجلیل از قهرمانان کشور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک، حمایت از احیا و ترویج ورزش‌های زورخانه‌ای، اعطای سهام به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی، حمایت از تیم ملی کوهنوردی در صعود به قله‌های هیمالیا، حمایت از تیم‌ملی فوتسال و تیم ملی فوتبال جوانان، اعطای سهام و بورسیه تحصیلی به دانش آموزان ورزشکار و …  همگی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بانک پاسارگاد مطرح می‌شوند نه در فضای برندینگ و سیاست‌های اقتصادی.

 v     در اقدام اخیر، چرا بانک پاسارگاد برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود دوچرخه سواری را انتخاب کرده‌است؟

آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک، تصادف، کم تحرکی نسل جدید، افزایش بیماری‌ها و بسیاری موارد دیگر که از شرایط امروز کشور ما و بویژه شهر تهران است، ایجاب می‌کند که همه سازمان‌ها و مردم چه مسئول و چه غیرمسئول در هر جایگاه و با هر موقعیت و طرز تفکر، سهمی در حل این بحران داشته باشند، چرا که نتایج وحشتناک حاصل از بی تفاوتی نسبت به معضلات حال حاضر در آینده ای نه چندان دور به صورت یکنواخت و عادلانه بین همه ما تقسیم خواهد شد.

ما خود را بانکداران این مردم می‌دانیم و معضلات این مردم را جدا از حیطه کارکرد و مسئولیت‌های اجتماعی خود نمی دانیم. فرهنگ استفاده از دوچرخه  و در کل دوچرخه‌سواری در کنار تمامی مزایای بی‌شمار این ورزش جذاب، شاید امروز برای تهران دیگر نه به عنوان یک تفریح بلکه به قول مسوولان خانه دوچرخه شهرداری یک راه‌حل محسوب می‌شود. استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک وسیله کم حجم، راحت و شادی‌آور ، باید مورد توجه هرچه بیشتر قرار بگیرد. امروزه در دنیا دوچرخه نقش مهمی در مدیریت ترافیک شهری دارد و سهم قابل توجهی از جابجایی‌های درون شهری را به خود اختصاص داده است. در این راستا بود که با همکاری صمیمانه و ارزشمند شهرداری تهران و به‌ویژه معاونت محترم تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری تهران، بانک پاسارگاد در فاز اول نسبت به تأمین سازه کانکس‌های دوچرخه‌سواری در منطقه 5 اقدام کرد و در فاز دوم با اخذ مجوز از سازمان زیباسازی و وزارت ارشاد نسبت به تزئین نمای بیرونی کانکس‌ها با پیام‌های آموزنده و تصاویر ترغیب‌کننده نسبت به استفاده از دوچرخه، اقدام کرد.

 v   با توجه به اینکه شرط حمایت‌های مالی، مطرح شدن نام اسپانسر و نشانی از او است، چطور در کانکس‌ها ردپایی از بانک پاسارگاد نیست؟

برای پاسخ به این سؤال بهتر است ابتدا به گوشه‌ای از موفقیت‌های بانک‌پاسارگاد اشاره‌کنم. مؤسسه بنکر،  هر سال از میان چهارده هزار بانک در دنیا یک هزار بانک برتر را رتبه‌بندی می‌کند. بانک پاسارگاد در سال ششم فعالیت خود در میان 25 بانک پیشرو دنیا رتبه 9 را به خود اختصاص داد و به عبارت دیگر جزو 10 بانک پیشرو جهان قرار گرفت و دست یافتن به این جایگاه را حاصل لطف خدا و اعتماد مردم شریف ایران می داند.

قطعا پس از لطف خدا که به آن همیشه اذعان داریم و همواره با صدای بلند می‌گوییم که" آنچه توانسته‌ایم لطف خدا بوده است"، کسب این جایگاه و توسعه و پیشرفت روزافزون را مدیون مردم عزیز هستیم. لذا انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه و مردمی، حتی بدون مطرح‌شدن نام هم برای ما سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، اما از نوعی دیگر که به صورت غیر مستقیم انجام می‌گیرد.

بانک‌پاسارگاد به عنوان یکی از حامیان محیط‌زیست اعتقاد دارد تلاش برای حفاظت از محیط‌زیست وظیفه‌ای ملی است و هر سازمانی باید در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اصل 50 قانون اساسی که موجبات حفاظت از محیط زیست را فراهم می‌سازد، گام بردارد. به همین دلیل بانک‌پاسارگاد همواره سعی در بکارگیری راهبردهای حفاظت از محیط زیست را داشته و دارد. انتخاب پاسارگاد بعنوان بانک سبز و سازمان حامی سلامت کشور حاکی از عمق باور این مجموعه نسبت به وظایف و تعهدات خود در حفاظت از محیط‌زیست در فضای امروز کشور است. ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه  و دوچرخه سواری نیز در امتداد همین باورها و اصول شکل گرفته و امیدواریم در ارتقای اقبال عموم به استفاده از دوچرخه، اثرگذار باشد­­­­­ و حرکتی ارزشی و فرهنگ‌ساز تلقی شود چرا که به تعبیر آقای دکتر قاسمی مدیریت محترم بانک "ما نیز در بانک پاسارگاد نقشی در پهلوانی اقتصاد ایران داریم" و قطعا پهلوانی آیین خاص خود را دارد و لاجرم باید برای حفظ چنان خطی، چنین ربطی را پیش گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  75  =  80