روز شمار مهلت خرید الحاقیه شخص ثالث

مدیر عامل بیمه اتومبیل بیمه ایران با اعلام اینکه 17 روز تا پایان مهلت خرید الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث فرصت باقی مانده است، خاطر نشان کرد: بیمه گذاران باید در نظر بگیرن ،نرخ دیه در ماه حرام 152 میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ریسک نیوز با اشاره به اینکه ،اولین روز ماه رجب 22 اردیبهشت ماه جاری است که باید در این زمان الحاقیه بیمه خریداری شود ادامه داد: افرادی که در این مدت نسبت به خرید الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث اقدام نکنند، پرداخت جریمه در انتظار آنها خواهد بود.

وی با اشاره به 380 هزار مصدوم حوادث رانندگی گفت: در این بخش عمده‌ای از این تصادفات شخص حادثه دیده دچار تنها یک خراش کوچک می‌شود که طبق قانون مجازات اسلامی دیه جرح باید پرداخت شود.

شعبانی در خصوص اجرای بیمه شخص ثالث گفت: قانون اولیه صنعت بیمه کشورمان از کشور فرانسه و بلژیک گرفته شده و سال‌هاست که بر همان اساس فعالیت می‌شود، اما طی سالیان گذشته بیمه در سایر کشورها متحول شده و تغییرات زیادی در قوانین آنها آمده است که متاسفانه در کشور ما قوانین بیمه‌ای با نگاهی بیمه سایر کشورها بازنگری نشده است.

وی همچنین گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق حق بیمه شخص ثالث علاوه بر تخفیف‌های گذشته 5 درصد نیز کاهش یافت.

وی دیه حارصه را برابر قیمت یک شتر برای خون بهای یک خراش عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه برای یک حارصه یا خراش روی پوست بدن انسان باید یک برابر و نیم حق بیمه شخص ثالث خسارت بپردازد که اگر دامیه یا خراش همراه با کمی کبودی باشد این مبلغ تا قیمت دو شتر افزایش می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7