رییس سازمان حمایت: افزایش قیمتها منطقی است

امسال با توجه به اختصاص ارز مبادله‌ای به کالاهای اساسی هر کجا که تغییرات قانونی داشته باشد لحاظ می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا سید محمد جواد تقوی، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان درباره‌ی افزایش قیمت برخی کالاها به دلیل عدم اختصاص ارز مرجع به آنها گفت: آنچه که مهم است و مردم باید به آن توجه کنند این است که ابتدای هر سال کالاها با یک تورم سنواتی همراه هستند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال برای همه بنگاه‌های تولیدی قیمت تمام‌شده‌ای را به لحاظ قانونی به علت بحث دستمزد‌ها، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، تغییرات نرخ ارز، تورم سنواتی و غیره تعیین می‌کنیم.

به گفته تقوی همه هزینه‌های فوق در ابتدای هر سال مجموعا تغییرات عمده‌ای را در قیمت ایجاد می‌کند.

او با تاکید بر این‌که هرجا تغییرات قیمت و افزایش آن مبنای قانونی داشته باشد آن را لحاظ می‌کنیم خاطرنشان کرد: ولی در سال جاری با توجه به تغییرات اعمال شده در راستای اختصاص ارز مبادله‌ای به یکسری کالاها ما دقیقا برنامه‌ی نظارت را معطوف بر این کالاها می‌کنیم.

به گفته وی این نظارت‌ها هم محسوس و هم نامحسوس انجام می‌شود.

تقوی با بیان این‌که گرانی در حال رخ‌دادن است و به لحاظ شرایط این افزایش قیمت‌ها منطقی است، گفت: ما نظارت را طبق ضابطه دنبال می‌کنیم و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌کنیم.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پایان با تاکید بر این‌که با حرکت به سمت تک‌نرخی شدن ارز جلوی رانت گرفته می‌شود، درباره‌ی برنامه‌های سازمان حمایت در نوروز سال جاری بیان کرد: ما در طرح نظارتی نوروز بیش از یک میلیون و هزار بازرسی از تمام مراکز تولیدی و توزیعی انجام دادیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −    =  22