افت ارزش دلار بهای طلا را افزایش داد

درپی کاهش شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا، افت ارزش دلار و امیدواریها به افزایش خرید فیزیکی طلا در بخشهای مختلف جهان بهای اونس طلا امروز با رشد مواجه شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا روز گذشته از کاهش شاخص کالاهای بادوام آمریکا از 5.7 درصد در ماه گذشته به 4.3 درصد در ماه فوریه خبرداد که این امر موجب افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا شد.

خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان و خریداران فیزیکی طلا نیز بهای این فلز را از پایین ترین سطح (یعنی1321 دلار ) افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول روز گذشته اعلام کرد کشورهای روسیه و ترکیه ذخایر طلای خود را در ماه مارس افزایش داده اند.

این گزارش می افزاید، بهای جهانی طلا امروز با رشد 14دلاری به 1444 دلار و 71 رسیده است. هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل فوری در ماه ژوئن با رشد بیش از یک درصدی در محدوده1446 دلار و 50 سنت داد و ستد شده است .

بر این اساس، تحلیلگر اقتصادی موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور تصریح کرد: در صورتی که بهای جهانی طلا به بالای 1447 و 1450دلار افزایش یابد روند صعودی آغاز و در صورت کاهش قیمت به زیر این سطح روند نزولی آغاز خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9