کشتی آرای: شرایط بازار پیچیده است

به اعتقاد محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت جهانی طلا یک توقف مقطعی خواهد داشت و پس از آن افزایش 2 تا 3 درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به کاهش 280 دلار در بازار های جهانی در هفته های گذشته، تحلیل خود از این موضوع را اینگونه روایت کرد: « کاهش 280 دلاری قیمت طلا در بازار های جهانی یک شوک به بازار بود. به طوریکه شاهد این بودیم که خیلی از کشور ها و به طور خاص بانک های مرکزی آنان وقت را غنیمت شمردند و رفتند طلا خریدند. بر این اساس شاهد یک افزایش تقاضا در بازار های جهانی بودیم. همین موضوع سبب شد در دو روز متوالی کاری هر اونس طلا در بازار های جهانی 51 دلار افزایش پیدا کرد. » 

او در ادامه تحلیل خود از قیمت طلا در بازار های جهانی گفت: « احتمالا این روند صعودی قیمت طلا در بازار های جهانی ادامه داشته باشد. در پایان معاملات روز جمعه هر اونس طلا به 1463 دلار رسید و طلا با این قیمت به تعطیلات رفت. هر چند شروع به کار بازار های جهانی از دوشنبه صبح خواهد بود اما از بعد از ظهر روز یکشنبه تقریبا می توان پی برد که روند قیمت طلا در بازار های جهانی صعودی یا نزولی است. »
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در بخش دیگری از توضیحات خود به تاثیر قیمت جهانی طلا بر بازار داخلی اشاره کرد و گفت: « با افت قیمت طلا در بازار های جهانی، این فلز گران بها در بازار داخلی با کاهش قیمت مواجه شد. به طوریکه روز پنج شنبه 5 اردیبهشت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی بین 1 میلیون و 375 هزار تومان تا 1 میلیون و 380 هزار تومان قیمت داشت. پیش بینی ها بر این اساس بود که روز شنبه هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار با قیمت 1 میلیون و 400 هزار تومان به فروش برسد اما در پایان معاملات همین روز شاهد بودیم قیمت سکه تمام 1 میلیون 360 هزار تومان است. » 

کشتی آرای اعتقاد دارد شرایط بازار آنقدر پیچیده است که نمی توان برای طلا در روز های آینده پیش بینی خاصی کرد: « این روز ها پیش بینی مشکل است. هرگونه تحولات ممکن است روی قیمت طلا در بازار های جهانی اثر گذار باشد. به اعتقاد من قیمت جهانی طلا یک توقف مقطعی خواهد داشت و پس از آن شاهد افزایش 2 تا 3 درصدی آن خواهیم بود. »

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. جوادسکاکی ازاردبیل دبیربازنشسته ناحیه 2اردبیل می گوید

    آقا کشتی آرای نه شماونه اتحادیه زیرنظرشماهیچ قواعد اقتصادی بین المللی رادررابطه باتنزل درنظرنمیگیرد فقط افزایش جهانی رامدنظردارید دلیل عمده این تناقض اتحادیه زرگران وخودزرگران عدم تناسب فرهنگی واجتماعی این قشر باشغل شان است یعنی دراین شغل تمامی عضواتحادیه شارلاتانهای اقتصادی وتروریست های اقتصادی بیشی نیستند که توان این همه حرکت های مذبوحانه اقتصادی شان باعث افزایش سایرکالاها بخصوص موادی غذایی شده وخانواده راازهم میپاشد من امید به اصلاح این قشرشارلاتان بازنداشته ودرآینده نزدیک تقاص جنایت های اقتصادی شان خواهند دید

ارسال یک پاسخ

3  +  7  =