فرصت طلبی بساز و بفروش ها در بازار مسکن

بی اطمینانی نسبت به آینده بازار مسکن موجب شده است که بساز و بفروشها از فروش آپارتمانهای خالی از سکنه خودداری کنند و رکود بیشتری را در بازار بوجود بیاورند.

به گزارش مهر، خرید و فروش آپارتمانهای مسکونی در هفته های بعد از عید همچنان در رکود به سر می برد اما برخی از سودجویان و دلالان حاضر به کاهش قیمتها نیستند و حتی در برخی از محله ها با وجود رکود در خرید و فروش، مالکان قیمتها را بالا می برند.

در واقع عدم اطمینان نسبت به آینده بازار مسکن موجب شده است که برخی از مالکان قیمتها را بالاتر از عرف بازار تعیین کنند و در این میان سودجویان هم سعی می کنند با دامن زدن به این وضعیت، سود بیشتری را از خرید و فروش آپارتمان ها به دست بیاورند.

به گفته رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک، افزایش قیمت مسکن، توان متقاضیان را کاهش داده است، بنابراین خرید وفروش به طور چشمگیری کاهش یافته است. وی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بازار در حال حاضر در رکود است اما امیدواریم که با ثبات قیمتها، خرید و فروش رونق پیدا کند.

بر این اساس، نوسان قیمتهای بخش مسکن که از آذرماه ماه سال گذشته آغاز شد و در بهمن ماه به اوج خود رسید، برخی از مالکان را وسوسه کرد که منتظر افزایش بیشتر قیمتها باشند؛ به خصوص اینکه برخی از بساز و بفروشها هم برای کسب سود بیشتر، آپارتمانهای خود را خالی نگه داشته اند.

به گفته فعالان بازار مسکن، جو روانی که از خالی نگه داشتن آپارتمان ها بوجود آمده در کنار نوسان قیمت ارز و سکه، یکی از دلایل اصلی افزایش قیمتها در این بخش به شمار می رود و حتی موجب شده که برخی از سازندگان که قبل از نوسان قیمتها، آپارتمانهای خود را ساخته بودند حاضر به فروش با قیمتهای پایین تر نباشند.

باوجود تاکید چند باره مسئولان دولتی مبنی بر مقابله با سودجودیان و دلالان در بازار مسکن، قیمتها تغییری نداشته است و به نظر می رسد که وزارت راه و شهرسازی نمی تواند نقش زیادی در کنترل بازار داشته باشد.

قیمت برخی از آپارتمان ها در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک واحد به مساحت 32 مترمربع در رودکی، وثوق با انباری و عمر چند ساله به قیمت 111 میلیون تومان به فروش می رسد و واحد دیگری با متراژ 38 مترمربع در خیابان پیروزی با عمر 8 ساله زیرهمکف با قیمت 100 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین یک واحد با متراژ 32 مترمربع در رودکی نرسیده به ارومیه با انباری و طبقه سوم با وام 15 میلیون تومانی، 115 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و یک دستگاه آپارتمان به مساحت 37 متر مربع با 10 متر حیاط در محدوده تهرانپارس با قیمت 165 میلیون تومان به فروش می رسد.

واحدی 36 متری در خیابان آذربایجان، یک خوابه با 100 میلیون تومان نقد، 20 میلیون تومان وام و 30 میلیون تومان رهن به فروش می رسد همچنین برای 45 متری نوساز در پیروزی نبرد شمالی 160 میلیون تومان قیمت تعیین شده است.

در محدوده اتوبان امام علی صفا شرقی یک دستگاه آپارتمان به مساحت 43 مترمربع و نوساز با قیمت 122 میلیون تومان به فروش می رسد و برای واحد دیگری با مساحت 45 مترمربع در نواب بریانک، طبقه سوم با آسانسور و نوساز 82 میلیون تومان نقد 20 میلیون تومان وام و 20 میلیون تومان رهن تعیین شده است.

همچنین آپارتمان دیگری به مساحت 45 مترمربع در  بریانک، نوساز با آسانسور و بدون پارکینگ هر مترمربع 3 میلیون و 700 هزار تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و یک دستگاه آپارتمان با مساحت 49 مترمربع در شهدا تکواحدی و نوساز با قیمت 180 میلیون تومان به فروش می رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  85  =  87