تلاش های بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک در چین برای مقابله با ناقضان کپی رایت

شرکت علی بابا (Alibaba) برای مقابله با معضل نقض حقوق مولف (کپی رایت) در چین، تلاش های خود را شدت می بخشد.بر این اساس، علی بابا که از آن به عنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک در چین یاد می شود، با پنج نهاد دولتی چین همکاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از شرکت ملی انفورماتیک به نقل از وب سایت خبری Tech in Asia، جک ما (Jack Ma) بنیانگذار و مدیر گروه علی بابا چندی پیش در جریان سخنرانی در یک همایش، به برندهای چینی گفت احترام گذاشتن به قوانین مالکیت معنوی، در درازمدت به سود خود آنها خواهد بود.

وی گفت: این یک تلاش طولانی مدت است… ما می خواهیم برندهای بومی با همکاری یکدیگر، به محافظت از حقوق مالکیت معنوی بپردازند، زیرا اگر شما امروز در این کار مشارکت ننمایید، فردا خود شما جزو قربانیان خواهید بود. امیدوارم با توجه به تلاش هایی که ما امروز اینجا آغاز کرده ایم، در 10 سال آینده اقتصاد اینترنتی چین به مکان بسیار بهتری تبدیل شود.

مدیر علی بابا برندینگ تقلبی در چین را یک «سرطان» و یک «تومور در جامعه» عنوان کرد.

پولو شائو (Polo Shao) یکی از مدیران ارشد علی بابا نیز در این نشست با اشاره به این که ترکیب فناوری داده های کلان (Big Data) با قوانین سنتی، می تواند مالکیت معنوی چین را تشدید و نظارت بر آن را تقویت نماید، خاطرنشان کرد: در پلتفرم های تجارت الکترونیکی، هر تراکنش کوچک یک رکورد می سازد و هر قطعه از اطلاعات مربوط به فروشندگان محصولات تقلبی قابل ردیابی است.

وی افزود: فناوری اینترنت… هنگامی که با تلاش های سنتی همگام و همراه شود، می تواند برای ایجاد طرحی با هدف پیشبرد حمایت از حقوق مالکیت فکری و نیز… تلاش برای پاک کردن جامعه از کالاهای تقلبی کاربرد یابد.

بنا به اعلام Alizila وبلاگ تجاری علی بابا، در سال گذشته بیش از 94 میلیون مورد نقض کپی رایت، از سایت های گروه علی بابا حذف شده است که حدود 5.5 میلیون از آنها، به دنبال شکایت صاحبان حقوق صورت گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  32