۸۰ درصد از ساختمان ها در کشور فاقد بیمه نامه هستند

80 درصد از ساختمان ها در کشور فاقد بیمه نامه هستند و یا در زمینه بیمه عمر با توجه به جمعیت 75 میلیون نفری در کشورفقط 2 میلیون نفر بیمه عمر دارند /پتانسیل بازار بیمه در کشور خیلی بالاتر از وضعیت فعلی است و نزدیک به 50 شرکت دیگر می توانند در سطح شرکت های موجود اقدام به فعالیت کنند/تا زمانی که بیمه نامه های عمر و زندگی متناسب با نرخ تورم نشود بیمه برای مردم جذابیت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غدیر مهدوی رییس پژوهشکده بیمه در گفتگوی اختصاصی با ریسک نیوز در رابطه با برخی از انتقادها درباره افزایش شرکت های جدید در بازار بیمه و احتمال بروز برخی مشکلات در این صنعت گفت: پژوهشکده در این باره تحقیقات گسترده ای انجام داده و نتایج این تحقیقات نشان می دهد که پتانسیل بازار بیمه در کشور خیلی بالاتر از وضعیت فعلی است و نزدیک به 50 شرکت دیگر می توانند در سطح شرکت های موجود اقدام به فعالیت کنند.

وی افزود: به طور مثال 80 درصد از ساختمان ها در کشور فاقد بیمه نامه هستند و یا در زمینه بیمه عمر با توجه به جمعیت 75 میلیون نفری در کشورفقط 2 میلیون نفر بیمه عمر دارند .

غدیر مهدوی با بیان این مطلب که متاسفانه مردم سرمایه گذاری در بیمه های عمر را با سرمایه گذاری در بانک مقایسه برابر می دانند تصریح  کرد:تا زمانی که بیمه نامه های عمر و زندگی متناسب با نرخ تورم نشود مردم برای مردم جذابیت ندارد و استقبال نخواهند کرد.

تورم دلیل عدم استقبال ار بیمه های عمر

وی با اشاره به اینکه بیمه های عمر پیچیده تر از سایر بیمه ها هستند و دانش تخصصی مربوط به خود را دارند اظهار داشت:مهمترین مسئله که موجب شده تا از این نوع بیمه نامه چندان استقبال نشود بحث تورم و  است .

وی متذکر شد: وقتی نمایندگی های بیمه به صورت سنتی اداره می شوند، طبیعتا صنعت بیمه هم سنتی باقی می ماند.

مهدوی در عین حال علت این امر در عدم آموزش های لازم به نمایندگی های عنوان کرد.

لازم به ذکر است؛ به تازگی آیین نامه تنظیم امور نمایندگی (75) به شرکت های بیمه ابلاغ شده و طبق این آیین نامه بیمه مرکزی اختیار پیدا کرده تا نظارت بیشتری روی وضعیت اعطای مجوز نمایندگی های بیمه از سوی شرکت های بیمه داشته باشد.

رییس پژوهشکده بیمه با بیان این که صاحبان شرکت های بیمه ای موجود از رقابت هراس دارند گفت: تا زمانی که بیمه نامه ها ی عمر با میزان تورم تعدیل نشوند، مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

مهدوی با اشاره به این که در حال حاضر بیمه مرکزی شرایط مناسب و سختگیرانه ای در ارائه مجوز به متقاضیان تاسیس شرکت های بیمه ای در نظر گرفته است خاطر نشان کرد: بازار بیمه یک بازار پر ریسک است و باید در این بازار سخت کار کرد تا به درصدی سود رسد ، از این رو به نظر می رسد صاحبان شرکت های موجود ترجیح می دهند در یک محیط امن فعالیت کنند و از رقابت می هراسند.

حساب و کتاب نمایندگی های بیمه همچون بانکها باید کاملا فنی و دقیق باشد

رئیس پژوهشکده بیمه از شکل و شمایل نمایندگی های بیمه در سطح کشور انتقاد کرد و خواستار اصلاح وضعیت ظاهری نمایندگی های بیمه شد.

وی افزود: شکل و شمایل نمایندگی های بیمه عین مغازه ها شده است در حالیکه نمایندگی های بیمه باید شکل و شمایلی همچون شعب بانکها داشته باشند.

رئیس پژوهشکده بیمه ضمن بیان این نکته که، حساب و کتاب نمایندگی های بیمه همچون بانکها باید کاملا فنی و دقیق باشد، گفت: تا زمانیکه نمایندگی های بیمه این وضعیت را دارند، نباید انتظار سودآوری کافی داشته باشند.

 بنگاه های اقتصادی با تاسیس شرکت بیمه قصد جور کردن کلکسیون دارند

وی در واکنش به اظهارات مدیران بیمه که معتقدند، متقاضیان تاسیس شرکت بیمه در حقیقت بنگاه های اقتصادی هستند که با تاسیس شرکت بیمه قصد جور کردن کلکسیون خود را دارند و این به معنای خود بیمه گری است، گفت: البته این اقدام به معنای خود بیمه گری نیست و مفهوم "کپتیو" را می رساند که خود این هم ضعف است.

وی پایان یاد آورشد : در واقع شرکت هایی که این گونه فعالیت می کنند، فقط ریسک های خود را می پذیرند. اینها یک شرکت داخلی برای پوشش ریسک های خودشان ایجاد می کنند که قاعدتا خیلی حرفه ای نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =