چین در فکر تسلط بر بازار جهانی طلا

افت شدید قیمت طلا در دو هفته گذشته موجب شد تا بسیاری از مردم چین برای خریداری طلا به بازار هجوم آورند و در ظرف کمتر از دو هفته 10 درصد تولید جهانی طلا را خریداری کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ماین وب گزارش داد: کاهش شدید قیمت طلا در دو هفته اخیر موجب شد تا تقاضا برای خرید این فلز گرانبها در بازارهای جهانی به خصوص چین و هند به شدت افزایش یابد.

مردم چین تنها در دو هفته اخیر بیش از 300 تن طلا خریداری کرده اند که این رقم معادل 10 درصد کل تولید جهانی طلا در هر سال است. برای سال های زیادی بوده که نگهداری و خرید طلا در چین از سوی دولت ممنوع شده بود ولی اکنون دولت این کشور مردم را برای خریداری هر چه بیشتر طلا و نقره تشویق و ترغیب می کند.

این مساله به شدت موجب نگرانی کشورهای غربی شده است. چین می تواند با برداشتن این گام بزرگ کنترل جهانی قیمت طلا و تحولات آن را در اختیار بگیرد. به نظر می رسد بانک مرکزی چین نیز در سال های اخیر بیش از 1000 تن طلا خریداری کرده است ولی این مساله را اعلام نکرده است.

به گزارش طلا،منتقل شدن ذخایر طلای جهان از کشورهای غربی به کشورهای شرقی نگرانی زیادی را ایجاد کرده است. به نظر می رسد چین قصد دارد تا یوان خود را تا ده سال آینده به یک ارز معتبر بین المللی تبدیل کند و افزایش خرید طلا از سوی این کشور نیز در همین راستا بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −    =  9