جلوگیری از انحراف تسهیلات بانکی با بازرسی مرحله به مرحله پروژه ها

معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد با بیان این‌که پس از ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌ها، نظارت فنی به‌صورت محدود و غیرحرفه‌ای انجام می‌شود،گفت: برای جلوگیری از انحراف تسهیلات بانکی،بازرسی مرحله به مرحله در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، حمیدرضا امیری مقدم افزود: این امر موجب انحراف تسهیلات بانکی شده و بانکها پس از مدتی با تعداد زیادی پروژه های تسهیلات گرفته و به پایان نرسیده مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این مشکل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و سایر شرکت های بازرسی می توانند عملیات تخصیص تسهیلات بانکی را مرحله به مرحله نظارت کند تا مقدار پیشرفت پروژه از جهت ساخت و ساز، خرید خارجی، خرید داخلی و … بررسی گردد و به میزان محقق شدن اهداف، تسهیلات در اختیار پروژه قرار گیرد، به عبارتی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می تواند بازوی نظارتی بر اجرای پروژه های صنعتی و بازرگانی باشد.

امیری مقدم با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، از جمله اهداف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را از شرکت در این نمایشگاه، معرفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان بازوی نظارتی بر اجرای پروژه های صنعتی و بازرگانی دانست و در ادامه عنوان کرد: بانکها محل تبادل مالی و خریدهای خارجی کشور هستند و چون سرمایه را مدیریت می کنند نیاز به بازویی به نام بازرس دارند تا خروج پول از کشور و ورود کالای معادل آن کنترل شود، به همین دلیل از حدود 50 سال پیش شرکت های بازرسی مسوولیت این امر را بر عهده داشته اند.

وی ابراز داشت: در شرایط کنونی واردکنندگان برای خرید کالا از خارج کشور با ریسک زیادی مواجه هستند چرا که باید بخش عمده ای از پول را قبل از تحویل جنس پرداخت کنند و در صورتی که فروشنده بی اصالت باشد، توان فنی یا قدرت تامین کالا را نداشته باشد، خریدار متضرر می شود. در این شرایط شرکت های بازرسی می توانند با بازرسی قبل از خرید، توانمندی فروشنده را ارزیابی کرده و ریسک از بین رفتن پول را از بین ببرند.

معاونت فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اضافه کرد: شرکت ما با اخذ تایید صلاحیت از بانک مرکزی و سازمان ملی استاندارد، توانایی نظارت بر امر تبادل کالا و پول  بازرسی قبل از خرید را دارد و در هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به سایر بانک ها معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه معرفی بخش تحلیل اقتصاد جهانی شرکت نیز از دیگر اهداف شرکت در این نمایشگاه می باشد، توضیح داد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دارای بخشی به نام تحلیل اقتصاد جهانی است که در آن تحلیل های روزانه در ارتباط با بازارهای سرمایه، بورس و سهام، فلزات قیمتی، نفت و … به سازمان ها و شرکت ها ارایه می شود و همزمان نیز کارشناسان بانک و شرکت های سرمایه گذاری آموزش می بینند تا بتوانند از اطلاعات بیرونی، تحلیل های روزانه و ماهانه به دست آورند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =