ارسال پیامک حین رانندگی و افزایش ۲۳ برابری احتمال تصادف

بر اساس بررسی‌های جدید مشخص شده ارسال پیامک حین رانندگی احتمال تصادف را تا 23 برابر افزایش می‌دهد.

هر یک از جوانان آمریکایی روزانه صدها پیامک روی تلفن‌ همراه خود دریافت می‌کنند، اما یکی از پیامک‌هایی که این افراد نباید پاسخ دهند مربوط به زمانی می‌شود که در حال رانندگی هستند.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، نزدیک به 43 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در آمریکا که در سن رانندگی به‌سر می‌بردند و در سال 2011 میلادی در یک بررسی حضور داشتند، دست‌کم طی 30 روز یک بار هنگام رانندگی پیامک فرستادند.

انجمن علمی کودکان(PAS) این بررسی را انجام داد و نتایج حاصل از آن را در جلسه سالانه‌ای که در واشنگتن آمریکا برگزار می‌شود، مطرح کرد.

"الکساندرا بایلین"(Alexandra Bailin) یکی از محققان مرکز پزشکی Cohen Children در این خصوص گفت: «ارسال پیامک حین رانندگی به روشی معمول برای عموم کاربران تبدیل شده است».

تصادفات وسایل نقلیه موتوری به عنوان اصلی‌ترین عامل مرگ و میر بین جوانان محسوب می‌شود و استفاده از تلفن‌ همراه حین رانندگی بیشترین تاثیر را در افزایش خطرات تصادفات رانندگی روی این گروه از افراد برجا می‌گذارد.

در بررسی جدید مشخص شده است که ارسال پیامک حین رانندگی احتمال تصادف را تا 23 برابر افزایش می‌دهد و همین امر باعث شده است تا کارشناسان به این نتیجه برسند که استفاده از تلفن‌همراه حین رانندگی خطرناک‌تر از رانندگی در حالت مستی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  ⁄  61  =