قیمت طلا واقعی است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در بازار داخلی ربطی به مسایل اقتصادی کشور ندارد و از قیمت جهانی تبعیت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد کشتی‌آرای ادامه داد: اکنون قیمت طلا در بازار داخلی با قیمت جهانی تطابق دارد و از زمانی هم که پیش‌فروش سکه منتفی شد، سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفت. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر نواسانات قیمت طلا و سکه چگونه است گفت: در حال حاضر شاهد ثبات قیمت در این خصوص هستیم و با تدبیرهای مستقل می‌توان آن را حفظ کرد.

خرید و فروش سکه و طلا این روزها یک بخش اقتصادی کشور را به دوش می‌کشد. پس از نوسانات قیمتی بسیار در سال گذشته دولت تصمیم گرفت برای بار دوم در اسفند ماه سال گذشته سکه را پیش‌فروش کند. این در حالی است برای بار اول با استقبال فراوانی از سوی مردم رو‌به‌رو شد اما در خصوص بار دوم وضعیت به گونه دیگری بود. سکه با قیمت یک میلیون و 250هزار تومان در قالب پیش‌فروش به مردم وعده داده شد. اما طولی نکشید که تمام سیاست‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی نقش بر‌ آب شد.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و بازار داخلی موجب شد تا از این طرح دولت استقبال نشود و این برنامه با شکست همراه باشد. نظر کارشناسان هم در خصوص سکه و تحلیل‌های آن‌ها جالب به نظر می‌رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  5