کاهش ۵۱ درصدی تولید خودرو در فروردین امسال

آمار تولید انواع خودرو در فروردین‌ماه امسال در حالی منتشر شد که این آمار به خوبی نشان‌دهنده وضعیت خودروسازان است. بر اساس آمار منتشر شده در سایت اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در فروردین‌ماه امسال 25 هزار و246 دستگاه انواع خودرو توسط خودرو‌سازان داخلی کشورمان تولید شده که نشان‌دهنده افتی 51 درصدی نسبت به تولید در همین بازه زمانی در سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر همین اساس در این مدت، تولید کل خودروهای سواری بیش از22 ‌هزار و 513 دستگاه بوده است. این در حالی است که در فروردین سال گذشته تنها تولیدات ایران‌خودرو با وجود افتی 21/4 درصدی نسبت به ماقبل آن، 27 هزار و 343 دستگاه خودرو بوده است؛ بنابراین با انجام یک مقایسه سطحی بین تولید فروردین امسال و سال گذشته می‌توان متوجه مشکلات خودروسازان در تولید و پایان دوران طلایی آنها شد.

دورانی طلایی که مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ مواد اولیه و محدودیت‌های بین‌المللی به آن پایان داد و طی این مدت خودروسازان نتوانستند بر این مشکلات غلبه کنند.

البته دولت هم در این میان نه تنها خودروسازان را یاری نکرد و تسهیلات 2000 میلیارد تومانی را نیز از آنها دریغ کرد، بلکه بعد از افزایش قیمت خودرو که خودروسازان برای جبران افزایش هزینه‌های تولید و با موافقت دولت آن را اجرایی کردند، آنها را مجبور به کاهش قیمت کرد.

در هر حال آمار ماه گذشته بیانگر آن است که بیشترین تولید در فروردین امسال به خودروی پراید با تولید 9 هزار و 998 دستگاه و کمترین میزان تولید نیز به دومین خودروی ملی ایران خودرو یعنی رانا با 166 دستگاه مربوط می‌شود.

خودروی پرطرفدار بازار یعنی تندر-90 هم تنها 2 هزار و 204 دستگاه تولید داشته است. با توجه به آمار ارائه شده در فروردین خودروسازان تا تولید تک رقمی فاصله‌ای نداشته‌اند!. گرچه در تولید مینی‌بوس این اتفاق افتاده و طی فروردین امسال تنها 3 دستگاه مینی‌بوس تولید شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  5