کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین نقش را در بازاریابی تجاری دارند؟

بیشترین تعاملات شرکت‌های برتر و فعال اینترنتی و شبکه‌ای برای توسعه بازارهای جهانی از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، اتصالات و ارتباطات فوری در دنیای مجازی زمینه غیر قابل چشم‌پوشی را برای بخش‌های بازاریابی به وجود آورده تا با استفاده از ظرفیت‌های این بخش به تجمیع مخاطبان اینترنتی و تحت شبکه بپردازند.
در کل استراتژی بازاریابی در این عصر نیز تا اندزه قابل توجهی مبتنی بر شبکه شده است و در بعضی موارد شاهد هستیم تمرکز روی این بخش حتی از توجه به برنامه‌ریزی‌های سابق بیشتر می‌شود و مدیران این بخش تیم‌های مستقلی را برای توسعه استراتژی‌های اجتماعی مبتنی بر شبکه بر می‌گزینند.
البته بیشتر بنگاه‌های تجاری هم در قرن حاضر به سرمایه‌گذاری‌های مستقل در این حوزه می‌پردازند و ردیف بودجه‌های مشخصی را برای توسعه ظرفیت‌های الکترونیکی اختصاص می‌دهند.
توسعه شبکه‌های اجتماعی، عرصه نوظهوری را پیش پای خرده‌فروشان و فروشندگان با هدف بازارهای جهانی گذاشته است به گونه‌ای که 97 درصد از 250 فعال و خرده‌فروش برتر اینترنتی، حداقل صفحه و لاگی را در فیس‌بوک برای خود در نظر گرفته‌ اند و در آن به بازاریابی محصولات و تولیدات خود می‌پردازند.
براساس آمار، 242 فروشنده در بازارهای جهانی از میان 250 خرده‌فروش برتر اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای خود دارای صفحه یا شبکه‌ای مجزا هستند که به تبلیغ برند می‌پردازند.
از میان همین جامعه آماری 250 فروشنده برتر شبکه‌ای در دنیا، 96 درصد هم شبکه توئیتر را برگزیده‌اند و در واقع رقابت سرسختی را با فیس‌بوک انجام می‌دهند تا از این طریق موفق به جذب سلایق متعدد از گوشه و کنار جهان شوند.
شبکه‌های دیگری نظیر یوتیوب، گوگل‌پلاس و پینترست هم با به وجود آوردن ظرفیت‌های 90، 67 و 61 درصدی در رده‌های بعدی رقابت قرار گرفته‌اند و فروشندگان اینترنتی و شبکه‌ای به سمت آن‌ها روی آورده‌اند.
239 رقیب اینترنتی در حوزه برندهای تجاری از توئیتر، 224 شرکت از یوتیوب و 167 خرده‌فروش از گوگل‌پلاس استفاده کرده‌اند.
البته جالب توجه است که هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی با ارائه مشترکان متعددی، میزان متفاوتی از جلب رضایت را برای اعضا خود به ارمغان آورده‌اند.
فیس‌بوک توانسته برای این 250 شرکت برتر با رسالت فعالیت جهانی، 935 میلیون و 758 بازدیدکننده و مشترک، توئیتر 57 هزار و 97 مشترک، یوتیوب 4 هزار و 371 مشترک و گوگل‌پلاس 16 هزار و 77 مشترک تقدیم کند.
پینترست هم با ارائه 731 مخاطب جهانی زمینه‌ای را برای بازاریابی اینترنتی به ارمغان آورده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  49  =  53