ثروتمندان فرانسوی بالای ۱۰۰ درصد مالیات دادند

یک روزنامه فرانسوی با استناد به آمار وزارت دارایی این کشور گزارش داد که صورتحساب مالیاتی بیش از هشت هزار ثروتمند در سال گذشته بالای 100 درصد درآمدشان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا بر اساس گزارش روزنامه اقتصادی Les Echos، این مالیات فوق العاده بالا به دلیل مالیات بر درآمد یک باره‌ای بود که سال گذشته برای افرادی با ثروت بیش از 1.3 میلیون یورو وضع شد.

دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه سال گذشته اندکی پس از اینکه به قدرت رسید، این مالیات اضافی را وضع کرد تا کمبود درآمد حاصل از برنامه تخفیف مالیاتی دولت قبلی را جبران کند.

به منظور تحمیل مالیات موقت 75 درصدی برای درآمدهای بالای یک میلیون یورو، دولت فرانسه لایحه پیشنهادی را مجددا مورد تغییر قرار داد.

با این همه شورای قانون اساسی فرانسه چنین نرخ مالیات بالایی را غیرمنصفانه اعلام کرد که دولت این کشور را ناچار کرد برای افزایش درآمد مالیاتی به جای اشخاص به سراغ شرکت‌ها برود.

به گزارش رویترز، حدود 12 هزار خانواده فرانسوی سال گذشته به دلیل این مالیات فوق العاده، مالیاتی به ارزش بیش از 75 درصد درآمدشان در سال 2011 بود را پرداخت کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −    =  48