قیمت‌های امروز طلا و سکه در بازار

بعد از نوسانات جهانی بازار طلا، امروز قیمت سکه در قیاس با روز قبل اندکی افزایش یافت و برهمین اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در این بازار یک میلیون و 279 هزار تومان فروخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش قیمت نسبت به روز قبل با ارزش 1389 دلار قیمت گذاری شده است که همین افزایش قیمت در بازار داخلی اثر خود را گذاشته است و بر اساس آن هر گرم طلای 18 عیار با ارزش 120 هزار و 300 تومان به مردم فروخته می شود.

در بازار سکه نیز افزایش قیمت اندکی مشاهده می شود، بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ارزش یک میلیون و 255 هزار تومان، طرح جدید با ارزش یک میلیون و 279 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 705 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با ارزش 445 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی با ارزش 305 هزار تومان فروخته می شود.

به گزارش تسنیم، از امروز اول خرداد ماه تحویل سکه‌های پیش فروش شده زمستان سال قبل که قرار بود شهریور ماه تحویل خریداران شود در شعب منتخب بانک تجارت آغاز شده است.

طرح پیش فروش سکه به صورت مستقیم از طریق سامانه بانک مرکزی و با عاملیت بانک تجارت انجام‌ گرفت، در سال گذشته مجموعاً  851 هزار قطعه سکه  پیش فروش شد که از این تعداد 507 هزار قطعه سکه تمام بهارآزادی و 344 هزار قطعه نیم سکه  بود. بانک مرکزی تعداد سکه های استردادی تمام بهار آزادی را 189 هزار و نیم سکه را 109 هزار قطعه سکه اعلام کرده است.

بانک مرکزی در اینباره اعلام کرده است که در دوره اول که تعداد 9 میلیون و 600 هزار قطعه سکه پیش فروش شد هدف مهار رشد نقدینگی و رفع حباب و مهار نوسانات بازار سکه و طلا بود، لیکن در دوره اخیر هدف اصلی تامین نیازهای خرد هموطنان به مسکوکات طلا مد نظر قرار داشت که خوشبختانه با پاسخگویی نیازهای مطروحه، طرح در پایان سال گذشته  خاتمه یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −    =  9