دریافت ۳۵درصد مالیات از کارمندان برخی بانک‌ها

رییس شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی اصل 44 تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی در دستور کار شورا قرار دارد عدالت مالیاتی فیمابین کارکنان بانک‌های خصوصی اصل 44 و کارکنان بانک‌های دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، محمدرضا فلاح با بیان این مطلب افزود: هم اینک میزان مالیات بر حقوق کارکنان این بانک‌ها تا 35 درصد نیز می‌رسد، در حالی که قانون سیاست‌های کلی اصل 44 که بر بهره‌مندی کارکنان شرکت‌های واگذار شده از مزایای ویژه دستگاه‌های دولتی تا پنج سال پس از واگذاری تصریح دارد و از نظر ما این مالیات باید مطابق مالیات پرداختی کارکنان دولت معادل 10 درصد حقوق و مزایا باشد.

به گفته رییس شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی اصل 44، تسریع و تسهیل ارائه خدمات مشترک به مشتریان و هماهنگ‌سازی برنامه‌های رفاهی و جبران خدمات کارکنان در دستور کار این بانک‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه فراهم آوردن بستر توسعه خدمات بین بانکی و کاهش هزینه‌ها از مهمترین اهداف بانک‌های عضو این تشکل است گفت: همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف اعتبارات و سرمایه‌گذاری به صورت سندیکایی و اجرای طرح‌های مشترک سنجش رضایت مشتریان از دیگر موضوعات همکاری بانک‌های عضو این شورا تعیین شده است.

گفتنی است؛ بانک‌های تجارت، ملت، صادرات و رفاه عضو شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی اصل 44 هستند و ریاست دوره‌ای این شورا را نیز دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت بر عهده دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. نسرین می گوید

    با سلام الان کارمندان بانک مرکزی حقوق و مزایاشون از بانک های دیگر بیشتره ولی شامل پرداخت %30 مالیات نمیشوند.. بعد اینکه چگونه این مشمول رووسای بانک ها که حقوق ها و رشوه های میلیونی و گاه میلیاردی میگیرند نمیشود و همان %10 را پرداخت میکنند اگر دنبال عدالت هستند اول بین کارکنان یک سازمان ایجاد کنند بعد بین سازمانهای مختلف…من از اول سال تا الان که 5 ماه است 21014582 ریال مالیات داده ام فکر نکنم یک تاجر هم تو این مملکت این همه مالیات بده خالص پرداختی من در این ماه11928558 ریال و مالیاتش 3275769 بوده آیا این نوعی از عدالت است؟؟؟

ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  30