قانون محافظت از رودخانه‌ها در هیات دولت تصویب شد

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از تصویب سه آیین‌نامه قانون محافظت از رودخانه در هیات دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی استیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: هیات دولت قانون محافظت از رودخانه‌ها را با پنج آیین‌نامه معرفی کرد.

وی افزود: در قانون محافظت از رودخانه‌ها سه آیین‌نامه باید توسط سازمان بنادر و دریانوردی اجرا شود و دو آیین‌نامه‌ی دیگر به ارگان‌های مرتبط با محیط زیست برمی‌گردد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این قانون تاکید اساسی بر حفظ رودخانه‌ها در برابر آلودگی‌هایی است که شناور‌ها و نیز مردم که در سواحل آب‌ها زندگی می‌کنند، می‌توانند باعث آن باشند.

برای تدوین آیین‌نامه‌های قانون حفاظت از رودخانه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی نیز مورد مشاوره قرار گرفت تا بتوانیم در تجمیع افکار مسئولان به نتیجه‌ی مثبتی در زمینه‌ی محافظت از رودخانه‌ها برسیم.

استیری گفت: در آیین‌نامه‌های مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی در قالب قانون محافظت از رودخانه‌ها، جرائم مربوط به شناورهای متخلف مشخص شده است.

به گفته وی طی این آیین‌نامه‌ها شناورهایی که از نظر سوختی و نیز ریختن زباله به آب‌، متخلف شناخته شوند جرائمی هم‌چون جرائم نقدی یا توقیف شناور شامل حال آنها می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: برای ابلاغ قانون محافظت از رودخانه‌ها منتظریم بررسی و تصویب دو آیین‌نامه‌ی دیگر آن در هیات دولت هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =