دکترنتاج: منابع بانکی گوی داغ است

نشست هم اندیشی معاونین و مدیران کل شعب استانهای بانک مهر اقتصاد در سال 1392 تحت عنوان « بازارگرایی در صنعت بانک» و با شعار «بانک بازار گرا ضرورت تحقق حماسه اقتصادی» در راستای تحقق هدف بررسی راهکار های عملی نمودن شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر نتاج مدیر عامل در این همایش ضمن تسلیت و همدردی به مناسبت درگذشت دوتن از همکاران صدیق، پرتلاش و متعهد بازرسی استان آذربایجان شرقی که جهت انجام وظیفه خطیر بازرسی عازم مأموریت به شهرستان میانه بودند گفت: آنها در راستای تحقق اهداف بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک سالم و امین تلاش می کردند و ما نیز باید در راستای اهدف والا و مقدس آنها که همان تحقق بانکداری اسلامی است قدم برداریم .

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با تاکید بر این که باید برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای خلق حماسه اقتصادی تلاش نماییم، گفت: مسیری که پیش روی ما است و باید در آن گام برداریم مسیری است که چشم انداز ها و راهبرد های روشنی دارد و ما باید در راستای تحقق این اهداف تلاش کنیم.

نتاج استفاده از تمامی ظرفیت های بالقوه و بالفعل در موقعیت های مختلف شخصی، سازمانی و کشوری را از الزامات تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: کارکنان بانک مهر اقتصاد علیرغم جوان بودن، دارای علم و تجربه بسیار بالایی هستند و این بعنوان سرمایه انسانی بانک یکی از ظرفیت های بالقوه ای است که باید با مدیریت صحیح در کنار سرمایه فن آوری ارتباطات و اطلاعات از آن بهره برد.

وی خلاقیت کارکنان را عامل ایجاد پویایی سازمان دانست وافزود: سازمانی که کارکنانی خلاق و نوآور داشته باشد سازمانی فعال و پویا است و باید محیطی فراهم آورد تا کارکنان بتوانند با ارائه طرح های خلاقانه به پیشرفت سازمان کمک نمایند و اگر به کارکنان نوآور توجه جدی نشود سازمان کسالت آور و تکراری می شود و در نهایت محکوم به فنا است.

وی سازمان های پویا و صمیمی را سازمان های با عمر طولانی دانست و خاطر نشان کرد: سازمان هایی که آینده پژوه نباشند و شرایط جدید را به موقع درک نکنند هرچند که نفس می کشند اما مرده اند و ما باید بتوانیم با آینده پژوهی نقش ماندگاری در آینده میهن اسلامی مان ایفا نماییم.

دکتر نتاج، قرض الحسنه را برکت کار بانک مهر اقتصاد دانست و با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تحت عنوان بانکداری اسلامی به سوی بانکداری کاپیتالیسم نرویم و در دام اقتصاد سوسیالیست نیز نیفتیم تصریح کرد: هرچند که پرداخت وام قرض الحسنه توجیه اقتصادی ندارد ولی در فرهنگ و اعتقادات مذهبی ما جایگاه ویژه ای دارد چرا که انفاق اتفاق می افتد و انفاق مهمترین تفاوت اقتصاد سرمایه داری و اقتصاد اسلامی است.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در ادامه سخنانش منابع بانکی را به گوی داغ تشبیه کرد وافزود: در بحث واسطه گری، از لحظه ای که سپرده های سرمایه گذاری در اختیار بانک قرار می گیرد گرمای ذوب کننده این گوی داغ به تمام سیستم وارد می شود و باید این گوی داغ را در مسیری پر ریسک به گونه ای منتقل نماییم که منافع سپرده گذار و سازمان تامین شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  ⁄    =  13