شماره‌گذاری خودروهای تاریخی آغاز شد

دولت برای صیانت از خودرو‌های تاریخی و جلوگیری از اسقاط آنها اردیبهشت‌ماه سال 1389 آیین‌نامه شناسایی و صیانت از خودرو‌های تاریخی را مصوب و ابلاغ کرد؛ مصوبه‌ای که اجرای آن با شماره‌گذاری خودروهای تاریخی آغاز شده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر ایران مجید ابوالفتحی، مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در گفت‌وگو با فارس درباره نحوه   ثبت نام برای دریافت پلاک تاریخی و شرایط خودروها گفت: ثبت نام برای داوطلبان دریافت پلاک، به صورت اینترنتی و از طریق سایت کانون به نشانی اینترنتی www.tac.org.ir  آغاز شده است. در فاز اول طرح شماره‌گذاری خودروهای تاریخی (کلاسیک)، امکان ثبت نام برای خودروهای با قدمت 50 سال و بالاتر که دارای اصالت کالبدی و از نظر فنی سالم باشد وجود دارد و پس از آن در فاز دوم طرح، خودروهای با بیش از 25 سال سن، شماره گذاری خواهند شد .

ابوالفتحی افزود: پس از ثبت نام، دارندگان خودرو رسید و کد رهگیری دریافت خواهند کرد و پس از بررسی‌های اولیه   مدارک توسط اعضاء کارگروه، زمان کارشناسی نهایی به مالک یا دارنده خودرو اطلاع داده می‌شود. سپس خودرو به مکان دبیرخانه منتقل شده و در صورت دریافت نظریه مثبت کارشناسی، برای نصب پلاک به راهور و برای دریافت شناسنامه تاریخی به سازمان میراث فرهنگی معرفی می‌شود. ضمناً کسانی که پلاک دریافت می‌کنند به عضویت کانون نیز در می‌آیند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =