آشنایی با چند راز رزومه نویسی

من تمام وقت رزومه‌ها را می‌بینم. هزاران رزومه از زیردست من رد می‌شود. اما حالا که نوبت به خودم رسیده که رزومه بنویسم می‌بینم چه کار سختی است. یک رزومه مانند یک تبلیغات جذاب است. اما یکی از مهمترین آنها، بخصوص در بازارکار کنونی.

به گزارش بازار کار، او توضیح می‌دهد وقتی آنها شروع به بررسی درخواست‌های استخدام می‌کنند، رزومه تمام آن چیزی است که استخدام‌کننده در دست دارد. استخدام کننده برای هر رزومه 15 تا 20 ثانیه وقت می‌گذارد. اگر مطالب رزومه شما نتواند سریعاً توجه آنها را جلب کند، رزومه شما رد می‌شود وکس دیگری برای مصاحبه دعوت می‌شود.

نوشتن رزومه‌ای جذاب فن خوبی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. زیرا استخدام کنندگان واقعاً دوست دارند که این فنون را در رزومه ببینند. در یک تحقیق ملی از 600 مدیر استخدام، اکثریت قریب به اتفاق آنها گفته‌اند که مهمترین قسمت رزومه "خلاصه سوابق و قابلیت‌ها" است و استخدام‌کنندگان گفته‌اند که این قسمت از اولین قسمتهایی است که آنها می‌خوانند. اگر این خلاصه نشان دهنده توانایی فرد برای شغل اعلان شده باشد، توجه آنها جلب می‌شود و درخواست را مورد توجه قرار داده و با دقت بیشتری می‌خوانند.

مدیران استخدام همچنین گزارش کرده‌اند که تنها 5 درصد رزومه‌ها حاوی این بخش کلیدی بودند. به عنوان خلاصه‌ای کوتاه درباره خودتان به آن فکر کنید. این قسمت معمولاً شامل 4 یا 6 جمله است که نشان دهنده یک دیدکلی در مورد تجربیات، سوابق، هوش، مهارتها و عادتهای شغلی شماست. این یک مثال خوب از رزومه یک متقاضی است:

خلاصه توانایی ها و قابلیت‌ها

"12 سال سابقه مدیریت منابع انسانی در ارتباط با شرکتهای قدیمی و بسیار گسترده‌، کارشناس قانون استخدامی، امور استخدام کارکنان، روابط کارگری و دستمزد. تصمیم گیری تحلیلی با بهترین مهارتهای حل مسئله، تشخیص توانایی و گسترش رشد مهارتی پرسنل و افزایش بهره‌وری."

با خواندن این خلاصه کوتاه، راحت می‌توان فهمید که این داوطلب صلاحیت انجام شغل منابع انسانی را دارد. در حقیقت او چندین مصاحبه انجام داده و در یکی از مشهورترین کارخانه‌های تولید قهوه کار می‌کند.

یک هشدار – استخدام‌کننده‌ها شکایت می‌کنند که بسیاری از مردم در رزومه دروغ می‌گویند، اغراق و گزافه‌گویی! دروغ اشتباهی کشنده و مرگبار است. اینکار را نکنید وقتی شما استخدام شدید استخدم‌کننده‌ها با طرح سوالهایی بیشتر در جستجوی اطلاع یافتن از سوابق کاری و گذشته شما هستند و دیر یا زود عدم صحت گفته‌های شما افشاء می‌شود و احتمالاً اخراج خواهید شد. خدمات و عملکرد شما باید قابل استناد باشد.

خلاصه توانایی‌ها و صلاحیتها می‌تواند بهترین وسیله برای تثبیت شایستگی شما برای شغل موردنظر باشد و استخدام‌کننده را ترغیب و تشویق کند که بخواهد همه چیز را از نزدیک مشاهده کند. مطمئن شوید که رزومه شما این بخش اساسی را دارد. این قسمت درست بعد از نام، آدرس و اهداف شغلی می‌آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  ⁄  17  =