چینی ها قیمت طلا جهانی را گران کردند

درحالیکه قیمت جهانی طلا روز گذشته با کاهش یک درصدی مواجه شد امروز تقاضای زیاد خرید از سوی چین بهای این فلز را افزایش داده است.

به گزارش طلا به نقل از به نقل از رویترز، اخیرا افزایش شاخصهای سهام سرمایه گذاران را به بازار سهام سوق داده و از جذابیت طلا برای این افراد به عنوان یک جایگاه امن بمنظور سرمایه گذاری کاسته است.
بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا امروز با رشد0.6درصدی به 1388دلار رسید این در حالی است که روز گذشته در پی انتشار اطلاعات اقتصادی از آمریکا و افزایش شاخصهای سهام بهای این فلز را تا 1373دلار کاهش داد.
هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با رشد 0.6درصدی در محدوده 1387دلار داد و ستد شده است.
بر این اساس، "پیتر فانگ" رئیس مرکز خرید و فروش فلزات گرانبها در هنگ کنگ اظهار داشت: افزایش تقاضای خرید فیزیکی طلا در شانگهای از رشد بهای این فلز حمایت خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: سطح حمایتی بهای طلا در روزهای آتی 1350 دلار و سطح مقاومتی این فلز 1400دلار خواهد.
وی همچنین تصریح کرد: قیمت هر اونس طلا در بازار شانگهای 25 دلار بیشتر از سطح جهانی طلا می باشد که نشانگر تقاضای زیاد از سوی کشور چین است.
بانک مریل لینچ آمریکا پیش بینی خود از قیمت طلا و نقره را در سال 2013میلادی کاهش داده و از کاهش سرمایه گذاری روی این فلز در این سال خبر داده است.
این بانک پیش بینی کرده است میانگین بهای جهانی طلا در سال 2013میلادی 1478دلار خواهد بود که این میزان 12درصد کمتر ازپیش بینی قبلی می باشد.
همچنین خبرها حاکی از آن است که میزان موجودی ذخایر طلای بزرگترین صندوق بزرگ جهان (SPDR) به 1012٫25 تن کاهش یافته که کمترین حد از فوریه سال 2009 تاکنون می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =