قیمت طلا در ماه‌ آتی کاهش می یابد

به اعتقاد الکساندر گرین، مدیر استراتژیست سرمایه گذاری در شرکت اینوستمنت یو، قیمت طلا به سه دلیل که یکی از آنها مهم‌تر است، در ماه‌های آتی کاهش خواهد یافت.

به گزارش اتحادیه طلا به نقل از مارکت واچ،  نخستین دلیل افزایش طلا در دوران بحران مالی، زوال اعتماد به اوراق بهادار بوده که کاملا منطقی محسوب می‌شود اما آنچه غیرمنطقی است ادامه رشد قیمت طلا و بالا ماندن آن به رغم فرونشستن بحران و رشد اقتصاد و بازارهای مالی است. دلیل دوم ترس از تورم بالاتر بوده است.
طلا همواره پناه مطمئن در برابر تورم بوده است و سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از تاثیر سیاست فدرال رزرو بر رشد تورم، به طلا روی بردند اما بدهی دولتی آمریکا ظرف دو سال آینده کاهش می‌یابد و فدرال رزرو نیز در حال بررسی پایان دادن به سیاست محرک پولی است. ارزش دلار تقویت شده و تورم نیز اندک باقی مانده است.
با اینهمه بزرگ‌ترین دلیل برای پیش بینی کاهش قیمت‌های طلا، صندوق‌های سرمایه گذاری هستند که به سرمایه گذاری در کالایی که رشد قیمتش سیر درستی ندارد، علاقه ای ندارند. اگر تا سال 2015 تنها 15 درصد از طلا هر سال توسط سرمایه گذاران خریداری می‌شد اما تا سال 2009 بیش از 40 درصد طلا از سوی آنها خریداری ‌شد.
این صندوق‌ها که ذخایر طلای عظیمی را جمع کردند با سرمایه گذاران بی‌تجربه که طلا برایشان یک سرمایه گذاری همیشگی است، متفاوت هستند. بیش از 300 تن از ذخایر طلای صندوقهای سرمایه گذاری بزرگ طی چند ماه گذشته کاهش یافته است.
 به عنوان مثال سرمایه گذاری بزرگی مانند جورج سوروس به طور کامل از صندوق "اس.پی.دی.آر گولد شیرز" خارج شده است. بر اساس این گزارش، طلا از ابتدای سال 2013 تاکنون 19 درصد افت قیمت داشته و آمار شورای جهانی طلا نیز از کاهش 13 درصدی تقاضا برای این فلز گرانبها طی سه ماهه اول امسال حکایت دارد با اینهمه طلا همچنان یک پناه مطمئن در برابر شرایط پیش بینی نشده سیاسی و اقتصادی به شمار می رود و یک سرمایه مطمئن برای بلندمدت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1