قیمت جهانی طلا به ۱۳۹۲ دلار در هر اونس رسید

با افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته 19 دلار کاهش یافت و به 1392 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه می به بالاترین میزان در حدود 6 سال گذشته رسیده و نگرانی ها از کاهش اجرای سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را افزایش داده، دیروز قیمت طلا بیشترین کاهش قیمت در 2 هفته گذشته را تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، همچنین با اعلام افزایش بی سابقه نرخ بیکاری در حوزه یورو در ماه آوریل، ارزش دلار در مقابل سبد ارزهای مهم جهانی 0.7 درصد افزایش یافت. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 17 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

فرانک لش، از تجار فعال در بازار شیکاگو گفت: «آمارهای جمعه دلیلی دیگر به فدرال رزرو ارائه می دهد تا کاهش سیاست محرک اقتصادی را آغاز کند… (رشد ارزش) دلار نیز بر قیمت طلا تاثیر گذاشته است.»
قیمت طلا در بازار نیویورک روز گذشته با 19 دلار کاهش به 1392 دلار در هر اونس رسید.
در ماه می، قیمت طلا 5.4 درصد کاهش یافته است که هفتمین کاهش در طی هشت ماه گذشته بوده است. کاهش  قیمت طلا در اواسط ماه آوریل منجر به از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به بازار طلا و افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس شد.
در همین حال، اتحادیه طلای چین اعلام کرد احتمالا تقاضا برای طلا در نیمه دوم امسال و پس از افزایش در ماه آوریل، فروکش خواهد کرد. هند، بزرگترین خریدار طلای جهان نیز از نظر چین پیروی کرده است.

ارزش دلار در برابر یورو نیز طی روز گذشته 0.51 سنت افزایش یافت و در این روز هر یورو در برابر 1.2999 دلار معامله شد. 
قیمت نقره نیز برای تحویل در ماه جولای با 2 درصد کاهش به 22.243 دلار در هر اونس رسید که بیشترین کاهش قیمت از 15می تا به امروز بوده است. در ماه می، قیمت نقره 8 درصد کاهش یافته که چهارمین ماه متوالی کاهش قیمت به شمار می رود.
قیمت نقره از ابتدای سال جاری میلادی 26 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش قیمت در بین 24 ماده خام در شاخص قیمت موسسه استاندارد اند پورز را به خود اختصاص داده است. پس از نقره ذرت و طلا بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4