دلایل کاهش تولید خودرو اعلام شد

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 10 هزار خودروی فروخته شده این شرکت در بلاتکلیفی قرار دارند، گفت: برای اجرای تعهدات خود به خودروهای پیش فروشی ملزم به کاهش حجم تولید هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عبدالله بابایی در گفت و گو با تسنیم، درباره علت روند نزولی تولید خودرو که این روزها باعث افزایش قیمت خودرو در سطح بازار شده است، اظهار داشت:  مسئولان در ماه های گذشته تأکید زیادی بر افزایش عرضه خودرو به بازار کرده بودند که خودروسازان نیز این امر را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موعد اجرای تعهدات خودروسازان در مقابل خودروهای فروخته شده سر رسیده است، افزود: این امر باعث شده تا حجم تولید خودروسازان تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به اینکه هم اکنون 10 هزار خودروی فروخته شده این شرکت همچنان در بلاتکلیفی قرار دارند، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای اجرای تعهدات خود به خریداران انجام می دهیم .

به گفته بابایی، حجم تولید این شرکت به دلیل مشکلات نقدینگی و کمبود قطعات نسبت به سال گذشته حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، اظهارات این مقام مسئول در شرکت ایران خودرو در خصوص دلایل کاهش حجم تولید خودرو در حالی عنوان می شود که فروتنی مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه ادامه روند نزولی تولید خودرو در کشور را به نفع مصرف‌کنندگان و خودروسازان نداسته و معتقد است در این شرایط خودروسازان به دلیل افزایش هزینه‌های سربار و کاهش سودآوری متضرر خواهند شد و مصرف‌کنندگان نیز با تبعات منفی این موضوع در زمنیه قیمت خودروها روبرو خواهند بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  9