توصیه کارشناسان به خریداران سکه و طلا

در حالی که قیمت طلا از اواسط آوریل تاکنون با کاهش شدیدی روبرو شده است کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه می کنند که همه پول خود را برای خرید طلا سرمایه گذاری نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پایگاه اینترنتی "گلوبال نیوز" گزارش داد: قیمت جهانی طلا و نقره پس از ثبت رکوردهای بی سابقه در سپتامبر 2011 میلادی و رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، کاهش شدید قیمت طلا و نقره از ابتدای سال 2013 میلادی بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی را شوکه کرده است. در حالی که سپتامبر 2011 میلادی قیمت طلا به بیش از 1900 دلار در هر اونس رسیده بود برخی کارشناسان اقتصادی احتمال رشد بیشتر قیمت طلا حتی تا سقف 5000 دلار را پیش بینی می کردند ولی قیمت این فلز گرانبها به ناگهان از ابتدای امسال تا کنون به شدت کاهش یافته است.

بهترین توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که هیچ گاه همه سرمایه و پول خود را در بازار طلا سرمایه گذاری نکنند.

افزایش تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز نتوانسته است مانع از ادامه روند نزولی قیمت طلا شود.

به گزارش طلا بی شک اتخاذ سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان به خصوص آمریکا و اروپا پس از وقوع بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در سال های اخیر داشته است ولی به نظر می رسد اجرای این سیاست ها نیز دیگر اثر خود را بر بازار طلا از دست داده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  54