حمله دوباره کیهان به حسن روحانی

کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: رئیس ستاد انتخاباتی آقای دکتر حسن روحانی در واکنش به خبر ویژه کیهان 8/ 3/ 92 با عنوان «از کدام افتخار سخن می‌گوئید؟!» جوابیه‌ای فرستاده‌اند که فقط بخشی از آن به خبر ویژه کیهان مربوط است و بخش‌های دیگر، اگرچه شامل موضوعاتی است که کیهان انگیزه فراوانی برای بحث درباره آن دارد ولی در شرایط کنونی از پرداختن به آن، اجتناب می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: مسئول ستاد آقای روحانی در جوابیه خود آورده است: «تاریخچه‌ای که برخی آقایان از مذاکرات هسته‌ای ایران نقل می‌کنند بسیار ناقص، مخدوش و حتی گمراه‌کننده است. آنها زمانی که به دوران تصدی دکتر حسن روحانی می‌پردازند از قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نام می‌برند ولی فراموش می‌کنند به قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت بپردازند که از زمان حاکمیت دولت نهم و تغییر در مدیریت و رویکرد هسته‌ای به طور سریالی و نردبانی علیه کشور صادر گردیده است.

آقایان همراه با کارشناسان جدید خود با اتخاذ سیاست‌های به اصطلاح تهاجمی و با رویکردهای غیرمتعارف و نابخردانه در صحنه بین‌المللی مسبب وضعیتی شدند که پرونده هسته‌ای ایران به ناحق به شورای امنیت ارجاع شود و مردم بیگناه کشور در معرض شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی و نیز یکجانبه قرار گیرند. این کارشناسان و دولتمردان جدید گفتند شورای امنیت بلوف است و هیچگاه برنامه هسته‌ای ما را به شورای امنیت ارجاع نخواهند داد، وقتی که به شورای امنیت ارجاع شد گفتند قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد و وقتی قطعنامه‌ها پی درپی صادر و تحریم‌ها اعمال شد گفتند قطعنامه‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیستند. شاید این نوانقلابیون نمی‌دانستند که با کشاندن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت عملا به آرزوی دیرینه نومحافظه‌کاران آمریکایی جامه عمل پوشاندند. اصلا چرا این افراد انقلابیون نمی‌گویند در زمان تصدی چه کسی قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران صادر شده است؟ و یا این که راه برون‌رفت از شورای امنیت و تحریم‌های مخرب آن چگونه و کجاست؟»

آقای حسن روحانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه 2 ضمن دفاع از عملکرد 22 ماهه خود به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای، این عملکرد را افتخارآمیز دانسته و از جمله گفته بود در آن دوران مانع ارسال پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه علیه ایران شده است.

و کیهان در پاسخ آورده بود «باید از آقای روحانی پرسید، در حالی که تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به حالت تعلیق درآورده بودید، چه بهانه‌ای برای ارسال پرونده به شورای امنیت وجود داشت؟! و این چه افتخاری است که به آن اشاره می‌کنید؟!

در خبر ویژه کیهان به اعتراض آقای خاتمی رئیس جمهور وقت اشاره شده بود که از روند – مورد نظر آقای روحانی! – به شدت گلایه کرده و گفته بود «غرب با وجود بازرسی‌های انجام شده – حتی از مراکز نظامی ما – و همکاری گسترده‌ای که با آنها داشته‌ایم به عهد خود پایبند نبوده و برخلاف قولی که داده بودند پرونده ایران را از حالت فوق‌العاده خارج نکرده‌اند» اکنون باید از آقای روحانی پرسید آیا به نظر شما آقای خاتمی هم «بی‌سواد» و «دروغگو» هستند؟!

در خبر کیهان به اعتراض مشابه آقای کمال خرازی وزیر وقت امور خارجه و نظر علی‌اکبر محتشمی‌پور هم استناد شده بود که با استدلال آقای روحانی آقایان خرازی و محتشمی‌پور هم در صف بی‌سوادها و دروغگوها قرار دارند!

تعجب‌آور است آقای روحانی از اعتراف چندباره و صریح مقامات رسمی غرب – از جمله اعتراف جرج فریدمن مسئول شورای راهبردی استراتفور و مشهور به باشگاه کهنه‌کاران سیا – بی‌خبر هستند که چالش هسته‌ای را بهانه می‌دانند و به صراحت اعلام می‌کنند غرب از پیشرفت‌های حیرت‌آور ایران آن هم در حال ستیز با آمریکا نگران است و تحریم‌ها برای پیشگیری از این پیشرفت‌ها و ممانعت از الگو شدن ایران برای سایر کشورهاست.

چرا جناب روحانی اشاره نمی‌فرمایند که برخی از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده تحت مدیریت ایشان امروزه به کدام کشور غربی فرار کرده‌اند؟! و چرا نظر معروف تونی بلر نخست‌وزیر وقت انگلیس را نادیده می‌گیرند که در مصاحبه با بی‌بی‌سی و در توضیح علت حمله به عراق گفته بود؛ «ما میوه حمله نظامی به عراق را در سعدآباد چیدیم»؟! باید خطاب به آقای روحانی گفت؛ مگر غیر از این است که به قول حضرت آقا، حاضر شده بودید فقط 5 سانتریفیوژ در اختیار داشته باشید ولی تروئیکای اروپایی – طرف مذاکره آن روزها – اجازه نمی‌داد! می‌دانید چرا؟! برای این که دوستان شما – و نه خود شما – به جای نشان دادن اقتدار، به غرب التماس می‌کردند. آیا التماس کردن به دشمن و آن هم بی نتیجه ماندن التماس‌ها افتخارآفرین بوده است؟!

آقای روحانی! در معادلات بین‌المللی امروز، سهم هرکس را به اندازه اقتدارش می‌دهند و نه چانه‌زنی و التماس.

و بالاخره جناب روحانی! به خاطر دارید بعد از مذاکرات بروکسل که تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در پی داشت، برای مدیر مسئول کیهان نقل کرده بودید که «وقتی به «جک استراو» وزیر خارجه انگلیس و یکی از سه عضو تروئیکای اروپایی گفتم؛ شاید برای نشان دادن حسن نیت، پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کنیم، جک استراو خندیده و گفته بود؛ آقای دکتر! این چه امتیازی است؟ نمایندگان مجلس شما طرح دو فوریتی تهیه کرده‌اند که براساس آن دولت را ملزم به پذیرش پروتکل الحاقی کنند»! و شما چقدر از این بی‌هویتی – و به اعتقاد مدیر مسئول کیهان، وطن‌فروشی – آن عده از نمایندگان مجلس ششم نگران شده بودید و یا به خاطر دارید که وقتی یکی از نمایندگان مجلس ششم پشت تریبون رفت و اعلام کرد «ما 19 سال درباره فعالیت هسته‌ای خود به غرب دروغ گفته‌ایم»! و با این اقدام نشانه دیگری از وطن‌فروشی خود را به نمایش گذاشت، حضرتعالی تا چه اندازه عصبانی شده بودید؟!

آقای روحانی! این قماش که امروزه دور شما جمع شده‌اند همان قماش وطن‌فروش و بی‌هویت هستند. چرا از نتیجه کار آنها دفاع می‌کنید و با صراحت نمی‌گوئید که مدعیان اصلاحات در پدید آوردن آن شرایط تحمیلی نقش اصلی را داشته‌اند؟!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    این روزنامه کیهان هم شجاع است و هم خیلی شلوغ مینماید. منافع کشور و ثبات کشور در هر دوره ای از زمان یک دیپلماسی سازنده و مثبت میخواهد وگرنه مشور و مردم با مشکلات عدیده جبران ناپذیر مواجه میشود. اقایان دکتر روحانی و دکتر ولایتی افراد شامخ و با تجربه ای هستند لذا اگر قرار است مردم بانها رای دهند و رهبر معظم انها را تائید فرمایند تا با مجلس کشور را از وضعیت بحرانی کنونی خارج نمایند بهتر است کار در دست سیاسیون با کفایت به پیش رود و از گذشته و ایراد گرفتن دست کشید.

ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2