موسسه سرمایه گذاری گالتر: امیدی به صعود طلا نیست

رئیس موسسه سرمایه گذاری گالتر پیش بینی کرد، روند نزولی قیمت جهانی طلا همچنان ادامه خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید.

به گزارش طلا به نقل از سی ان بی سی؛ "رنه هاوگرود" رئیس و پایه گذار موسسه سرمایه گذاری گالتر تاکید کرد: ما فکر می کنیم روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد داشت و این روند در بلند مدت نیز ادامه می یابد.
بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا امروز بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شده که علت اصلی آن اعلام تصمیم بانک مرکزی هند برای اعمال محدودیت های بیشتر بر واردات طلا بوده است.
وی در مصاحبه با سی ان بی سی افزود: من فکر می کنم قیمت جهانی طلا به زودی به کمتر از 1300 یا 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید و سپس این روند نزولی متوقف خواهد شد.
 وی گفت: با پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی احتمال افت ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت طلا نیز وجود دارد ولی اگر فدرال رزرو آمریکا اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف کند ارزش دلار افزایش یافته و شاهد افت قیمت طلا خواهیم بود.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا برای شکستن سطح 1400 دلاری و باقی ماندن بالای این رقم با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو شده است. یک کارشناس اقتصادی نیز پیش بینی کرد، اگر قیمت به کمتر از 1347 دلار در هر اونس برسد احتمال افت شدید آن به کمتر از 1300 یا 1200 دلار بسیار زیاد خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  9  =