تاثیر برخی متغیرها بر شاخص بورس/

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به تاثیرات نرخ طلا، ارز و تورم بر شاخص بورس گفت: سرمایه‌گذاری در بازار ارز فرصت نیست، بازار ارز هیچگاه با بورس و صنایع مختلفی که در آن وجود دارد و می توان در آنها سرمایه‌گذاری کرد، قابل قیاس نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسن قالیباف اصل در گفتگو با مهر با بیان اینکه متغیرهایی همچون نرخ طلا، ارز و نرخ تورم بر شاخص بورس تاثیرگذار است و مطالعات این موضوع را به اثبات رسانده است، تصریح کرد: همواره بین نرخ تورم و بازدهی سهام در بورس ارتباط وجود دارد. 

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار همچنین به ارتباط بین متغیرهای پولی و بازار سهام و نرخ ارز و شاخص بورس اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران که به صورت کوتاه مدت به سرمایه گذاری فکر می کنند، سرمایه خود را بین بازارهای مختلف می چرخانند، بنابراین این عده از افراد سرمایه خود را از بازار سرمایه ممکن است به بازار ارز هم منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز، در اصل فرصت برای سرمایه گذاری محسوب نمی شود، افزود: بازار ارز هیچگاه با بورس و صنایع مختلفی که در آن وجود دارد و می توان در آنها سرمایه گذاری کرد، قابل قیاس نیست.

قالیباف اصل با اشاره به 37 صنعت در بورس و 322 شرکت فعال بورسی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع تنوع در انتخاب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بالا است و تمام این فرصت ها در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی سرمایه گذاری در بازار سهام را فرصت و سرمایه گذاری در بازار ارز را سفته بازی دانست و اظهارداشت: سرمایه گذاری در بورس باعث تولید و سرمایه گذاری در بازار ارز، به افزایش تورم منجر می شود.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار کمبود ارز و تحریم ها را از دلایل افزایش نرخ ارز اعلام و بیان کرد: عواملی که باعث افزایش نرخ ارز می شود اثرات منفی بر روی بورس می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: با از بین رفتن اثرات ناشی از تحریمها، ثبات نرخ ارز و غیره باعث بهبود وضعیت شرکتهای بورسی می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −  3  =