یلن گزینه مورد علاقه برای جانشینی برنانکه

اکثر اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز از جانت یلن – نایب رئیس بانک مرکزی آمریکا – به عنوان اصلی‌ترین نامزد برای جانشینی بن برنانکه – رئیس این بانک – نام بردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا در این نظرسنجی از میان 44 اقتصاددان، 40 نفر گفتند یلن که رئیس سابق بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو است، در فوریه سال 2014 جانشین برنانکه می‌شود.

جانت یلن، اقتصاددان 66 ساله، از سال 2010 جایگاه شماره دوی بانک مرکزی آمریکا را در اختیار داشته و یکی از طرفداران پروپاقرص سیاست‌های انبساطی مالی بوده که تحت ریاست برنانکه برای تقویت رشد اقتصادی و بالا بردن اشتغالزایی در این کشور انجام گرفته است.

با این همه برنانکه که برای دو دوره در راس بانک مرکزی آمریکا بوده، هنوز در مورد تمایلش برای تصدی این سمت برای دور سوم یا کناره گیری اظهارنظر نکرده است.

تنها سه اقتصاددان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که برنانکه برای مدت چهار سال دیگر در این سمت باقی می‌ماند.

اسامی دیگری که به عنوان جانشین احتمالی برنانکه مطرح شده اند شامل لری سامرز، مشاور سابق باراک اوباما، تیموتی گایتنر، وزیر خزانه داری سابق و راجر فرگوسن و دان کوهن، نایب رئیسان سابق بانک مرکزی هستند.

هر کس جانشین برنانکه شود، یقینا وظیفه دشوار مدیریت اقتصاد آمریکا را که هنوز شکننده باقی مانده، به عهده خواهد داشت. همچنین باید بتواند به طور موفقیت آمیز به برنامه تدابیر محرک اقتصادی بدون برهم خوردن توازن بازارهای مالی پایان دهد.

برنانکه که جمهوریخواه است، در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش به ریاست بانک مرکزی آمریکا منصوب شد و اوباما پس از بحران مالی وی را مجددا به این سمت منصوب کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3