قیمت جهانی طلا به محدوده هشدار رسید

قیمت طلا به چند دلیل اهمیت خاصی دارد. در بررسی نمودار قیمت روزانه طلا طی 10 سال گذشته، شاخص سهام استاندارد اند پورز 500 و همچنین نسبت طلا به شاخص HUI چند نکته به چشم می‌خورد.

به گزارش سایت طلا به نقل از سیکینگ آلفا، به نظر می‌رسد قیمت طلا در یک روند نزولی حرکت می‌کند و بویژه در سایه سیر صعودی قوی قیمت استاندارد اند پورز 500 بسیار ضعیف است. از نقطه نظر تحلیل تکنیکی، قیمت طلا احتمالا در معرض کاهش بیشتری قرار دارد.
بر اساس این گزارش، اگر فرض بگیریم که وضعیت سهام طلا، قیمت آینده طلا را پیش بینی می‌کند، نکته ای که احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا را تقویت می‌کند، قیمت شاخص HUI است.
میانگین سیر 400 روزه نسبت طلا به HUI نشان می‌دهد که نسبت طلا به HUI از حدود اوایل سال 2011 افزایش داشته است. قابل توجه است در دوران صعود قیمت طلا که در فاصله سال 2005 تا اواسط سال 2011 اتفاق افتاد، این میانگین سیر 400 روزه بیشتر در کانال 2 تا 2.5 بود در حالیکه این نسبت اکنون 3.87 است.
 اگر طلا قرار باشد به سطح 2.5 سیر 400 روزه نسبت طلا به HUI بازگردد، در آن صورت بر مبنای قیمت فعلی HUI، قیمت هر اونس طلا 651 دلار خواهد بود (سطح 2 برابر با قیمت 521 دلار است).
در حالیکه قیمتهای 651 و 521 دلار صرفا تنها پیش بینی هستند، فقط احتمال تنزل قیمت طلا را نشان نمی‌دهند بلکه به قدرت احتمالی فشارهای تورم منفی اشاره دارند که با کاهش شدید قیمت طلا همراه خواهند بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  5