تحریم بانک ملت لغو شد

از سوی عالی ترین دادگاه انگلستان:

دادگاه عالی انگلیس تحریم بانک ملت ایران را لغو کرد.این دادگاه تصمیم دولت انگلیس در تحریم کردن بانک ملت ایران را اشتباه خوانده و اعلام کرد: و اعلام کرد ایران می تواند برای درخواست غرامت شکایت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  شبکه العالم؛ این دادگاه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم اعمال شده علی بانک ملت ایران از طرف دولت انگلیس را لغو کرده است.
 

در همین حال "رویترز" نوشت ، عالی ترین دادگاه انگلستان تصمیم دولت انگلیس در تحریم کردن بانک ملت ایران را اشتباه خوانده و آن را لغو کرد.

 حکم این دادگاه همچنین حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در ماه ژانویه را تائید می کند که تحریم های اعمال شده علیه بانک ملت ایران از سال 2010 را غیرقانونی خواند و اعلام کرد ایران می تواند برای درخواست غرامت شکایت کند.

پیش از این بانک ملت به عنوان نخستین بانک ایرانی موفق شده بود غیرقانونی بودن تحریم‌ها علیه خود را در دادگاه‌های انگلیسی و اروپایی ثابت و از تحریم اعمال شده خارج شود.

آمریکا و کشورهای اروپایی با متهم کردن ایران به تلاش به دستیابی به سلاح اتمی تحریم های گسترده ای را علیه بانک ها و موسسات مالی ایران اعمال کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +    =  3