مذاکرات آمریکا و طالبان به تعویق افتاد

مذاکرات میان طالبان و آمریکا به واسطه برانگیخته شدن خشم رئیس‌جمهور افغانستان و تنش‌ها در خصوص روند صلح افغانستان به مدت چند روز به تعویق درآمد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «اسکای‌نیوز»، گفت‌وگوها بین آمریکا و طالبان با هدف پایان دادن به جنگ افغانستان به واسطه برانگیخته شدن خشم «حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان به مدت چند روز به تعویق افتاد.

این گفت‌وگوها پس از آن به تعویق افتاد که کرزی هیأت صلح به «دوحه» قطر را لغو کرد زیرا قرار بود در قطر گفت‌وگوها بین آمریکا و طالبان، امروز، پنجشنبه صورت گیرد.

رئیس‌جمهور افغانستان از اقدام طالبان برای ایجاد یک دفتر جدید در قطر بعنوان یک سفارت رقیب بسیار خشمگین شد.

طالبان روز سه‌شنبه یک مراسم افتتاحیه‌ای را برگزار کردند و در آن پرچم و بنری را بالا بردند که بر روی آن نامی نوشته شده بود که 10 سال پیش طالبان در زمانی که قدرت را در افغانستان به دست داشتند نوشته شده بود. بر روی پرچم نوشته شده بود: «دفتر سیاسی امارات اسلامی افغانستان».

«جان کری» وزیر خارجه افغانستان با حامد کرزی تماس تلفنی برقرار کرد و به وی گفت که نگرانی‌هایش به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان کاملاً موجه است و به همین دلیل تمامی تلاش خود را برای رفع این مسئله به کار می‌گیرد.

کرزی روز سه‌شنبه اعلام کرد که نمایندگانی را از شورای عالی صلح برای گفت‌وگو با طالبان به قطر خواهد فرستاد اما مشاوران وی، نظر او را برای شرکت در این مذاکره تغییر دادند.

خبر به تعویق افتادن مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی منتشر شده است که «جن پساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته به خبرنگاران گفت که دولت واشنگتن هیچ گاه نشست خاصی با طالبان را تائید نکرده است.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در حال مشاوره و رایزنی با رهبری افغان و شورای عالی صلح در زمینه چگونگی حرکت به جلو هستیم.

شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از توقف مذاکرات درباره پیمان امنیتی کابل- واشنگتن، توسط دولت افغانستان خبر داد و اعلام کرد که دور چهارم مذاکرات امنیتی میان هیئت‌های دولت افغانستان و آمریکا که در حال حاضر در کابل ادامه دارد، به خاطر تناقض میان گفتار و عمل آمریکا در رابطه با روند صلح، به حالت تعلیق درآمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  57